fredag 6 november 2009

Sämre tippare än Raffe



Redaktörens allsvensk tips inför allsvenskan 2009 gick så där. Visserligen hade jag prickat in alla fyra topplagen, men dessvärre i fel ordning
. Anser nog att jag har en del att lära av Ralf Edström när det gäller att tippa.

Får ta ett snack med Raffe inför nästa säsong ;)
Vi tar det från början. Den riktiga sluttabellen 2009 hittar ni här. Att jämföras med följande:

1. IFK Göteborg
2. Elfsborg
3. AIK
4. Kalmar FF

Känner mig ändå helt tillfreds med det förhandstipset med tanke på att alla fyra lagen var de rätta, men i fel ordning. Fick tidigt skit för att jag placerade AIK där uppe. Ni vet hur det gick. Enda helt rätta placeringen var ju Kalmars. Å andra sidan också den viktigaste att hålla reda på. Men sedan...

5. Malmö FF
6. Helsingborgs IF
7. Hammarby
8. Gais
9. Djurgården

Nä, här var jag allt ute och cyklade. Enda rätta var att Malmö hamnade placeringen före Helsingborg. Att jag trodde så mycket på Hammarby, Gais och DIF kan jag inte förklara nu när serien är färdigspelad. Hammarby finns ju inte ens kvar i allsvenskan längre och Djurgården är på god väg att åka ur. Ja hujeda mej så tossigt det kan bli ibland.

10. Örgryte IS
11. Trelleborgs FF
12. Halmstad BK
13. Örebro SK

ÖIS före Örebro. Nä, där gick jag verkligen bet. Jag vet att det redan innan den allsvenska starten var en läsare som hackade på mig för att jag inte trodde mer på ÖSK. Så rätt han fick då ;)

-------------------------------
14. BK Häcken
-------------------------------
15. Gefle
16. Brommapojkarna

BK Häcken först på 14:e plats. Jag bara bugar och ber om ursäkt inför Peter Gerhardsson och hans gäng. Ni var fantastiska i år och allsvenskan stoooora överraskning. Gefle ut ur allsvenskan. Sorry Bapupa!

Nä, det var bara toppen av allsvenskan som jag tycks ha haft bra koll på 2009. Jag återkommer 2010 med ett nytt allsvenskt tips och lägger 2009 bakom mig.

/Redaktören

Inga kommentarer: