tisdag 6 juli 2010

Semester!


Vackert, men ingen fotboll.

Har dragit till Gotland på en veckas semester med familjen. Sedan väntar färjan över till Oskarshamn och Kalmar. Det är då det känns lite extra tungt att konstatera att fotbollförbundet spika cupmatchen mot Gefle hemma den 11 juli. Dagen innan Redaktören lämnar Gotland :(

Ännu en gång tvingas jag konstatera att semester i Kalmar inte är = fotboll i Kalmar. Alltid, och då menar jag alltid, är det uppehåll eller spel på bortaplan när jag semestrar i Kalmar. Nåväl, det är bara att bita ihop och glädjas åt at kunna se en VM-final på TV istället.

Avspark är det i alla fall mot Gelfe i cupen den 11 juli klockan 17:00 på Fredriksskans. Som jag ser det nu och det jag såg av KFF mot IFK Göteborg så ska det nog gå vägen.

Men innan des ska Kalmar spela ut Streymur ur EL-kvalet på torsdag på Föröarna. Allt annat vore en sensation. Det innebär 2 segrar på 1 vecka. Inte illa!

/Redaktören

Inga kommentarer: