fredag 8 april 2011

Tankar dagarna innan

Sitter i kommentatorshytten i Scandinavium och väntar på att Tre Kronor och Tyskland ska skrinna in på isen för ett högst oviktigt möte inför stundande VM i Slovakien i slutet av april. Högst ovesäntlig turnering också förövrigt. Faktum är att det egentligen bara är hemmapremiären på Kalmars nya arena som är riktigt viktig just nu.

Folk i min omgivning häcklar mig med fågelsången, gula kläder och påskägg i hopp om att få mig ur balans. Men jag står pall... än så länge.

Träffade gamle FF-tränaren Bosse Falk idag. Han var besviken på att Kalmar FF inte bjudit in honom till premiären på den nya arenan. Faktum var att han var besviken på att han inte blev bjuden på 100-årsfesten förra året heller. Tror jag det. Karl´n tog ju KFF till deras första cupguld någonsin 1981.
- Men jag har ett sådan här, sa Bosse och höll upp någon slags legitimation från SvFF som tydligen ger honom access till alla matcher han vill gå på. Så det är bara att köra Bosse :)

Är löjligt sugen på att se vad Kalmar FFs glada manskap kan stäla till med mot Djurgården på måndag. Jag kommer nog att vara där flera timmar innan och bara vanka omkring och insupa atmosfär och en dofterna från en nybygd arena. Kanske en korv och lite dricka, kanske en öl eller en bit mat i restaurangen. Ja, det ska då sannerligen bli en härlig dag. Väderprognoserna skvallrar om sol och 13-14 grader varmt. Tacka tusan för att det kommer at bli en höjdarkväll.

Laget verkar fritt från sjukdomar och skador i skrivande stund. Lutar åt i stort sett samma startelva som i premiären. Dock hoppas jag på att Santos kliver in istället för Mendes i anfallet. Sedan vette sjutton om inte Sobralense borde ta ett steg ner. Fast å andra sidan så är det så trångt om platser på mitten och det är många som slåss om de tre åtråvärda platserna där.

Spännande att se om Nanne fortsätter köra med Nouri och Mattias Johansson på högersidan. Nanne själv trodde nog på med fart och fläkt framåt från de herrarna än vad det nu blev i premiären i Halmstad. Fast å anda sidan så var det väl lite si och så med farten överlag i mot HBK. Alla spelare måste höja sig avsevärt om det ska bli 3 poäng i hemmapremiären på måndag.

Bara tre dagar kvar nu!

Nu hockey och syntolkning för de stackars satar som lämnat kvällssolen i Göteborg för en islada. Hoppsan, nu övar en sångare den tyska nationalsången i arena så det ekar i betongen.

/Redaktören

1 kommentar:

Anonym sa...

Johansson spelade centralt i 1a halvlek,Yttermittfältare i 2a halvlek.Tror på samma elva men några platsbyte bara