onsdag 10 september 2008

Vad händer?


Djurgårdens klubbdirektör, Bosse Andersson frias från att ha visat "pickadollen" för en kvinnlig vakt i Gävle. "Jag var rädd, chockad och starkt påverkad av pepparsprayen. Jag minns inte om jag hade kläder på mig, men när jag väcktes blev jag rädd och ville skyla mig", säger Bosse Andersson å får gå fri.

En rysk höjdhoppare vid namn, Ivan Uchov, var full på tävling och landade mjukt under ribban och blev liggande där... stupfull! "Jag hade bråkat med min flickvän och var ur balans", sa höjhopparen och får troligen hoppa vidare i nästa tävling.

Fyra svenska fotbollsspelare har ertappats när de kört rattfulla under 2008. Dusan Djuric, Halmstad; Dulee Johnson, AIK; Daniel Mobaeck; Elfsborg och Dusan Melicharek, Malmö FF. "Hoppsan", sa de i kör.

Rallyföraren Daniel Carlsson, som arbetade aktivt mot rattfylleri, försökte smita från en nykterhetskontroll på Storgatan i Kil under midsommarhelgen. Proverna senare vissade på grovt rattfylleri. Veckan innan sin dumdristighet föreläste Carlsson i ämnet. "Vi måste ändra de ungas attityd till alkohol i trafiken", sa Carlsson och tog sig en djupdykning i flaskan.

Trodde i min enfald att idrottare och idrottsledare idag skötte sig. Tji fick jag!

Kan faktiskt inte förstå hur man kan ta sig en bläckare och sedan sätta sig i bilen och köra.

Tydligt är att vi nog får vänja oss vid dylika "tankningar" även i framtiden. För pressen på våra idrottsstjärnor bara ökar. Å faktum är att de mer och mer liknar rockstjärnor. Inte bara när det gäller att stå på scenen och bjuda på en show. Tydligt är att det är minst lika viktigt att bjuda på en grogg efteråt också.
Men trist läsning...det är det i vart fall!
/Redaktören

Inga kommentarer: