tisdag 16 juni 2009

Ikväll går Sverige och Rasmus Elm in i hetluften

När Sverige ikväll springer in på planen i Malmö för match mot Vitryssland så gör man det med Rasmus Elm på planen men utan Zlatans kompis, Labintot Harbuzi.
- Tjänstefel om inte Harbuzi är med, skrek min fotograf.
- Icke, sa jag.

Efter att ha sett Sveriges träning på plats i Båstad i förrgår så hade jag redan då klart för mig hur Sverige kommer att formera sitt lag i den inledande u-21matchen mot Vitryssland. Å tro det eller ej...inget har förändrats sedan dess.

Många trodde att Blackburnproffset, Martin Olsson, skulle spela vänsterback. Själv har jag hela tiden trott på Hammarbys, Emil Johansson, på den platsen. Så lär det också bli mot Vitryssland. Vidare har jag också hela tiden trott på att IFK Göteborgsdduon Pontus Wernbloom och Gustav Svensson ska ta hand om det centrala mittfältet. Så lär det också bli ikväll.

Behöver väl inte säga att Rasmus Elm är given som högerytter och har med sig Elfsborgs Emir Bajrami på vänstersidan. Ingen Labintot Harbuzi alltså. Nä, laget lär bli det väntade och det som också sågs träna mest ihop på den där träningen i söndags. Startelvan skulle med andra ord bli den här om Jag fick bestämma:

Mv: Johan Dahlin
Hb: Mikael Lustig
mB: Mattias Bjärsmyr och Rasmus Bengtsson
vB: Emil Johansson
hM. Rasmus Elm
cM: Pontus Wernbloom och Gustav Svensson
vM: Emir Bajrami
A: Marcus Berg och Ola Toivonen
Någon däremot?

Tips: Sverige-Vitryssland slutar med svensk 3-1-seger
Någon däremot?

Rasmus Elm hänger en frispark.
Någon däremot?

/Redaktören

Inga kommentarer: