söndag 27 mars 2011

Ett dåligt genrep brukar ju alltid...

... ge en bra premiär, brukar det ju heta. Om så är fallet kan jag med lätthet smälta förlusten mot Halmstd BK på Loverslunds halkiga underlag. 1-0 slutade matchen till HBKs fördel efter mål av Ardian Rexhepi skrämmer mig näppeligen inför premiären på lördag mot samma lag.

Däremot är det ju synnerligen olyckligt att det är just Halmstad Kalmar möter en knapp vecka innan premiären i allsvenskan. Hoppas inte att resten av säsongen är lika illa planerad från KFF-ledningen. Blotta tanken ger mig magknip.
- Det är en speciell situation, menade Henrik Rydström i gårdagens Östran.
Inte annat än att man håller med.

Att sedan inte Kalmars tre brassar i en 4-3-3-uppställning förmådde att göra ett enda mål framåt gör mig en smula orolig. Det är ju de här herrarna som Nanne och föreningen nu satsat mycket på under många säsonger. Det är i år som de här herrarna ska leverera. Finns lite att slipa på där.

Roligt att unge Israelsson fick speltid mot slutet och att han verkar vara på väg tillbaka på allvar efter sin sjukdom.

Paulus kommer inte att göra bort sig i år, tro mig.

Längtar så det knakar till premiären på Örjansvall i Halmstad på lördag. Då ska nederlaget vändas till seger. Inte bara med ett mål... Nej, med tre-fyra måls övervikt. Det hade smakat mumma det :)

Nu drar jag på handbollsslutspel!

/Redaktören

2 kommentarer:

peja sa...

Klart vi vinner! Kff var kassa idag men halmstad var ännu sämre. Tar vi stryk mot dem i premiären finns det anledning till oro.

Redaktören sa...

Är dock fortfarande lite orolig för vem som ska göra målen. Men det löser sig väl ;)