onsdag 6 januari 2010

Det var väldans #47

... att jag skulle få börjar dagen med att läsa lite goda nyheter. Bort, bort, bort från Kalmar med karl´n. Även om en del inte tycker som jag uppenbarligen.

... att jag sedan fick fortsätta med att läsa fler goda nyheter.
-------------------------------------------------------------------

... att Patrik Ingelsten nu är definitivt klar för norska Stavanger. Tror själv att Ingelsten hade lyckats bättre i Kalamer FF än i ännu en ny klubb. Nu finns risken att han bara kommer att snurra runt till klubb efterklub efyer klubb efter klubb efter... å aldrig riktigt hitta hem. Fast å andra sidan så vet jag ju inte hur stor intresset från Kalmar FFs sida varit heller. Men personligen hade jag gärna sett Ingelsten i den röda tröjan i framtiden.

-------------------------------------------------------------------

... vad Barren blåste upp det där med att Ingelsten är klar för Stavanger. EXTRA EXTRA!!! Det visste ju alla redan innan jul ju.
-------------------------------------------------------------------

... att Nanne hintar om att ta en paus från tränarrollen. Jag kan i och för sig förstå om han känner sig mätt, lite utbränd och trött. Men utan Nanne stannar Kalmar. Samtidigt kan man ju fundera så här: Med en utbränd Nanne stannar Kalmar FF också. Nu tror jag inte det är så illa riktigt, men faran att motivationen tryter och smittar av sig finns ju alltid i och med ett sådant hät utspel från Sveriges bäste tränare. Vi får hoppas att det är som för spelarna. Försäsongen är pest, men när det väl börjar blir dags för match så tänder de till.
-------------------------------------------------------------------

... nu är det bara ett knappt år kvar till det välsignade året 2011. Fattar ni... en ny arena kommer att stå klar till den allsvenska starten detta år =)

/Redaktören

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nog är det vedertagna smeknamnet på Barometern "Barran" och inte "Barren". Det är i alla fall vad jag sagt och hört under alla år.

Redaktören sa...

Det kändes ju som väldigt viktig information :(. Annars går bilen bra?