måndag 18 januari 2010

Nu sa vi sjonga



My Sunrise har skrivit en ny låt som de nu hoppas ska bli den nya inmarschsången när stolta Kalmar FF gör entré på Fredriksskans.

Ärligt talat så vet jag inte i skrivande stund om låten är godtagen som ny officiell Kalmar FF-sång eller det bara är ett förslag. Någon som vet? Själv tycker jag den påminner lite väl mycket om IFK Göteborgs låt "Snart skiner poseidon".

"Mitt öga rött faller regn över skansen". Det låter ju fiffigt. Men vad händer när laget flyttar till den nya arenan 2011? Har svårt att se att den skapelsen kommer att heta något i stil med skansen. Nu är detta bara en demoinspelning av låten som säkerligen kommer att låta betydligt bättre när väl en riktig studioproduktion blir klar.

Men visst... jag gillar den mer och mer ju mer jag lyssnar. Jag gillar vemodet över både Joel Almes "Snart Skiner Poseidon" och My Sunrise, "Mitt Öga rött". Eftersom bägge lagen numera åtefinns i toppen av allsvenskan så är det väl så här det ska låta. Borta är dansbandssvänget och bonnamentaliteten... i alla fall vad gäller musiken ;)

Nu gäller det bara att knäcka alla andra föreningars allsång också, när väl hjältarna kommer in på planen. Det ställer ni upp på va?

/Redaktören

Inga kommentarer: