onsdag 27 januari 2010

Det var väldans #49

... David Elm fick några minuter i Premier League i gårdagens möte mellan Fulham och Tottenham på White Hart Lane. I den 79:e matchminuten joggade Delm in på planen och sina första minuter i den finaste av ligor. Inte illa! Tydligen var inhoppet i ligacupen tidigare i veckan så pass bra (en assist) att Roy Hudgson blev impad av gossen från de småländska skogarna. Grattis David, säger Redaktören.
-------------------------------------------------------------------

... Jael tyckte att det var kallt i lilla Sverige. Från 35 graders värme i Brasilien till iskalla norden var steget stort. Lika stort lär hoppet från 35 000 glada på läktarna i Brasilien till 7 500 på Fredriksskans bli för han som förhoppningsvis ska glädja denna lilla skara fotbollsälskare. Återtsår att se hur bra Jael kan bli i sin nya omgivning till premiären den 13 mars. Då lär det inte vara 35 000 på läktarna direkt. Ja, det beror ju på var matchen mot IFK Göteborg nu kommer att spelas vill säga. Frågetecknen är ju som bekant många vad gäller Fredriksskans beskaffenhet denna dag. Men 35... nä...
-------------------------------------------------------------------

... vad glad i sinnet jag blev när jag igår plockade fram en konsert från 2003 med Alison Krauss + Union Station från DVD-hyllan. Helt makalöst vad de spelar. Å då har jag inte ens nämt Alison Karuss röst. Tre smakprov hittar du här, här och här. Lyssna och njut av sann spelglädje! Konserten finns på både CD och DVD. Jo men visst... det ÄR Alisons gitarrist Dan Taminsky som är rösten bakom klassikern "Man of constant sorrow".
-------------------------------------------------------------------

... vad Kapten Rydström röt till mot hockeysporten då. "Jag brukar jämföra hockey med en Hollywoodfilm. Det smäller och det exploderar men det rör sig inte på djupet. Fotboll är mer som en långsam teaterpjäs som man måste sätta sig in i för att förstå", sa Rydström rakt ut i etern.
Det lustiga är att jag håller med honom till fullo. Vad som inte stod i artikeln är att fotboll dessutom är vackert att se på ;) Han fick visst replik på det där idag också.
-------------------------------------------------------------------

... Jael fick visst tröja nummer 21. En Foppa på gräs? En med starka revben i så fall hoppas jag ;)
-------------------------------------------------------------------

... men jag hann även med att titta på Simon & Garfunkles klassiska konsert från Central Park från 1981. Å som en fungerande symbios så hittade jag det här klippet. Bli inte förvånade om bilden är lite suddig. Det är tårarna i era ögon som ger den effekten. Vackert som i en dröm.
-------------------------------------------------------------------

... men nog blev jag lite orolig när jag läste Jaels uttalanden i bygdens tidningar: "Kalmar kan öppna nya dörrar för mig". Så redan till sommaren kan "Matadorens" tid i KFF vara över :(
Heja Allsvenskan!!!

/Redaktören

Inga kommentarer: