fredag 8 januari 2010

Det var väldans #48

Noterar fler positiva nyheter i nyhetsflödet under dagen.

... Tobias Eriksson i landslaget. Ja, det var sannerligen inte illa. Jag har hela förra säsongen hyllat, skrivit upp och gillat Tobias spel och inställning på planen. Känns mer än rätt att han får chansen nu när Rade Prica lämnat återbud. Tobbe kommer inte att göra bort sig, tro mig.
Däremot är det mycket se och lära som gäller under januariturnén för vår sympatiske norrlänning. Kör hårt Tobbe. Men kom inte hem skadad bara ;)
-------------------------------------------------------------------

... domen mot den våldtäktsmisstänkte fotbollsspelaren kommer att överklagas och åklagaren yrkar alltjämt på att 27-åringen ska utvisas ur landet. Må så vara. För min del räcker det att han utvisas från sin nya klubb fortare än kvickt. Den domen borde klubben själva kunna iscensätta per omgående tycker jag. Bort, bort bort!!!
- Han börjar träna med laget, men vi är överens om att vara öppna för att hitta en ny klubb i utlandet, sa en ledare innan jul.
- Verkställ, säger Redaktören.
-------------------------------------------------------------------

... att Gais bara fick 15 miljoner för Wanderson. En division 3-klubb i Spanien. Ja kära nån. Hade inte Kalmar FF kunnat vara med och bjuda på den bjudningen. Rena reapriset om ni frågar mig.
-------------------------------------------------------------------

... men jag hade en sista undran. Var är mina kalsonger som jag beställde från KFFs webbshop innan jul? Har brevbäraren snott dem?

/Redaktören

Inga kommentarer: