söndag 22 augusti 2010

Idag måste Åtvidaberg besegras

Med bara 2 segrar på de senaste 5 matcherna så måste det bara bli seger mot bottenlaget Åtvidaberg idag på Fredriksskans. Allt annat vore ett djupt bottennapp.

Finns egentligen inte så myckat att säga om matchen mer än att 3 poäng ska bärgas. Kalmar var mycket bra mot Elfsborg senast i första halvlek och rasade inte samman förrän målen stod som spön i backen. Spelet finns där stundtals, men misstagen är för många (speciellt bakåt) för att trepoängarna ska börja ticka in.

Det hemska i kråksången är att Kalmar och Åtvidabergs senast 2 möten (i superettan) har slutat oavgjort och med åtvidseger på Fredriksskans. Men den statistiken slänger vi i Kalmar sund idag och låter laget gå för seger. Det är trots allt klassskillnad på lagen sedan dess.

Jag är optimist och tror på en rätt enkel seger för de röda bröderna idag. Även om jag här nedan har plitat ihop en 4-1-4-1-uppställning så hoppas jag mer på en offensiv 4-3-3 mot Åtvidaberg. Varför inte bara gå ut och köra över dem liksom? Verkar som Nanne vill vila Santos til förmån för Douglas. Helt ok tycker jag eftersom Santos behöver vila. Men i min startelva är Santos given. Det snackas vidare om Larsson på kanten igen och Lantz i mitten. Inte min melodi då jag insisterar på att Arajuurii i så fall ska ha den platsen. Men Larsson tycker jag har funkat bra med Tobbe. Dessutom skulle ju Jimmie A då få stå åt sidan. Fast med tanke på den usla defensiven den senaste tiden så måste väl något göras antar jag.

Läget i lagen
Kalmar FF:
Robin Östlind (s), Tobias Eriksson (s), Emin Nouri (s).
Åtvidabeg:
Eric Jangholm-Melin (s), Anton Tinnerholm (s), Christoffer Karlsson (s), Alberis da Silva (a).

Redaktörens startelva (4-1-4-1):
Petter Wastå - Mattias Johansson, Tobias Carlsson, Stefan Larsson, Jimmie Augustsson
Henrik Rydström,
Johan Bertilsson, Daniel Sobralense, Erik Israelsson, Daniel Mendes
Ricardo Santos.

Detta vill Redaktören se:
- Seger för KFF.
- Ett lag som går ut och presterar max och inte underskattar sina motståndare.
- Ett tätt försvarsspel.

Redaktörens tips: 4-1
------------------------------------------------------------------

Skönt att kunna läsa om att Etrit Berisha verkligen verkar att vara på väg tillbaka igen. Resultatmässigt har KFF underpresterat när inte Berisha vaktat buren.
------------------------------------------------------------------

Rasmus Elm är tydligen på väg tillbaka igen efter skadebeskymmer. Idag spelar hans AZ Alkmaar mot PSVutan Rasmus Men på måndag gör RElm comeback på planen när det vankas B-lagsspel. Han ska tydligen spela 45 minuter.
------------------------------------------------------------------

Hur sjutton kunde Kalmar FF räkna fel på Tobias Carlssons gula kort. Det är tydligen inte bara spelet som inte klickar just nu i KFF. Hoppas alla räknar rätt idag när baljorna bakom Henrik Gustavsson i målet :)
------------------------------------------------------------------

Idag möte David Elms Fulham stolta Manchester United. Tyvärr för DElms del så hoppas jag på seger för Unuted som måste inleda serien med att haka på Arsenals och Chelseas fina inledning av Premier League. 6-0 igår för bägge lagen... huga :( Men jag hoppas för Davids del att han verkligen får spela idag.

/Redaktören

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är det tungt, jobbigt och ja helt bedrövligt att vara KFF anhängare.....