söndag 22 augusti 2010

Men vad sjutton händer?

Slutresultat Kalmar FF-Åtvidaberg FF 1-2. Jag fattar inte vad händer riktigt nu. Nu har Åtvidaberg tagit 4 poäng mot Kalmar FF på 2 matcher. Vem trodde det? Inte jag i alla fall.

- Höjer inte våra spelare sin tekniska kvalitet så kommer vi att få problem, sa Nanne på presskonferensen. Jag vet inte om han tänkte enbart på oförmågan att göra mål. En del tankar gick nog till Wastås teknik vid 1-2-målet :( Visst längtar det flesta som håller på Kalmar FF efter Etrit Berisha nu va?



Nanne var av naturliga orsaker nedslagen efteråt och påpekade gång på gång Kalmar FFs dåliga teknik i sista tredjedelen av planen när avgörandet ska komma. 15-9 i skott och 7-5 i avslut på mål. Ändå bara en fullträff på 90 minuter mot Åtvidaberg. Det är inte bra!

Nä, nu börjar jag faktiskt bli riktigt orolig för det här laget. Det ska väl inte behöva sluta så illa att stolta Kalmar FF ska bli indragna i streckstiden där nere?
-----------------------------------------------------------------

David Elm må jubla idag efter att hans Fulham fått 2-2 mot självaste Man Utd. Själv gråter jag och fattar inte vad som hände där heller. Inte mycket som gick rätt idag :(

/Redaktören

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad gjorde Wastå på Åtvidabegs första mål? Ute och seglade framför mål igen.