onsdag 17 december 2008

Statsministerns böner



Fredrik Reinfeldt var samlad när han idag bad inför det svenska folket via internet. Många djupa och väl genomtänkta böner kom från statsministern innersta denna eftermiddag.

- Gode Gud låt Kalmar FF vinna allsvenskan även nästa år. Låt Viktor Elm komma hem igen och låt oss lyckas väl ute i europa.

- Tack för att Joakim Lantz stannade. Låt nu även Rasmus Elm, Patrik Ingelsten och de andra följa i hans fotspår.

- Tack för att arenan verkar bli verklighet i Kalmar. Utan den har jag ingestans att ta vägen, ingeting att göra och heller ser jag ingen framtid inom svensk fotboll. Hjälp mig att på ett förnuftigt sätt kunna argumentera för att fler miljoner kommer att hamna i KFFs kassakista framöver.

- Låt vår landslagsledning alltid vara så klok att de väljer fler och fler spelare från Kalmar FF även i framtiden. För i denna oansenliga lilla stad ryms så mycket fotbollskultur att övriga fotbollssverige bara står och gapar.

- Välsigna Nanne på hans brasilienresor och låt honom precis som jag hitta det han söker.

- Till sist, hjälp mig så att flera butiker än ICA-Maxi i Kalmar kan sälja den så goda Rocknebylimpan till mitt folk.

AMEN!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sista punkten har Fredrik R redan blivit bönhörd på.....limpan finns lite varstans i stan. :)

Anonym sa...

Jag har hört att limpan även säljs på ICA Maxi i Alingsås

Anonym sa...

Obs detta är den gamle Owe

Jag hoppas att den hamnar på ICA Maxi Allum

Anonym sa...

Se där ja! Då blir det en resa till Alingsås i helgen.