onsdag 17 december 2008

Tack gode Gud!



Flera är de fotbollsspelare som nu i silly season-tider söker lyckan utanför Sverige och allsvenskan. Få är de som väljer att stanna kvar.

I dag på morgonen kom därför ett glädjebesked från Kalmar FFs mittback Joakim Lantz som valt att förlänga sitt kontrakt med svenska mästarna. Lantz nya kontrakt sträcker sig över säsongen 2009.
Jocke själv säger själv till klubbens hemsida:
- För min del så har det aldrig varit aktuellt att spela för någon annan allsvensk förening och de utländska anbud jag har haft har inte lett fram till någonting konkret så valet jag stod mellan var att lägga skorna på hyllan eller fortsätta i Kalmar FF. Jag är ju inte mer än 31 år och känner i kroppen att jag fortfarande har en hel del att ge inom elitfotbollen så valet var egentligen inte så svårt med tanke både på det och på den spännande säsong med Champions League kval vi står inför. Det ska även bli intressant att se hur laget kan hantera allsvenskan då vi går in i den kommande säsongen som Svenska Mästare!
/Redaktören

Inga kommentarer: