fredag 8 oktober 2010

Det var väldans #73

För mycket jobb, för lite att skriva om och andra omständigheter har gjort att det varit sparsamt med inlägg och annat kring Kalmar FF på bloggen. Hoppas på bättring. Fast kan inte lova något. Svalt intresse och sparsamt med respons gör ju inte saken bättre. Det är tydligt att Kalmar FFs supportrar inte är särskilt intresserade av att diskutera sitt egna lag.
-------------------------------------------------------------

... Dags att boka flygbiljetter i år igen för Nanne och gänget.
-------------------------------------------------------------

... Vad hattigt det känns i år med alla avbrott i fotbollsallsvenskan. Nu nytt avbrott när Holland ska ta sig an Sverige den 12 oktober. Även om jag gillar landslaget så är jag benägen att hålla med kapten Rydström snart. Ni vet, han gillar ju inte landslaget och tycker att det blir för många avbrott i spelschemat här hemma med VM, EM-kval och annat tjafs. Just nu tycker jag också att det bara hade varit skönt att spela klart serien.
-------------------------------------------------------------

... Nä, Ingelsten har inte fått sålt huset i Kalmar än. Nu snackas det om att han kanske inte vill sälja det alls längre. Kan det vara ett tecken???
-------------------------------------------------------------

... Vilka och hur många tror ni ska bort?
-------------------------------------------------------------

... Tar med mig tjejerna till Kalmar i slutet av månaden under höstlovet. "Vi måste åka senast lördag den 30 oktober", sa jag. Allt för att inte missa matchen den 31:a mot BK Häcken ;) "Jag vill med på matchen pappa, jag vill med", utbrast 11-åringen som säger sig hålla på Djurgården. Hur nu det gick till???
-------------------------------------------------------------

... Det skrivs och snackas ungefär lika lite Kalmar FF på deras egna hemsida, i tidningarna och på bloggar som här på den här bloggen i höst. Varför är det så? Har intresset för Allsvenskan och Kalmar FF blivit så svagt som alla säger?
--------------------------------------------------------------

... "Bagarn" funderar och fundare och funderar... åsså plötsligt!!!... funderar han igen lite.
--------------------------------------------------------------

... Trist att Rasmus inte kunde vara med i det första mötet mot Schweiz igår. Inbillar mig att det inte skulle ha blivit 1-4 i baken om Broakullasonen funnits på planen. Hittade en gammal artikel om hans mystiska sjukdom på nätet.
--------------------------------------------------------------

... Har börjat skriva i pappersbilagan av Matchdax.com. "Kanon", jag ta mig an Kalmar FF, sa jag. "Nä, du får Mjällby AIF", sa chefen. "Aha", sa jag och rättade in mig i ledet. Just nu finns det ingen bevakning på Kalmar FF i tidningen. Varför är det så? Ligger inte ni supportrar på nog mycket? Nåväl, Mjällby är ett rätt festligt gäng som jag gillar skarpt. Jag har absolut inget emot att skriva om dem. Tisdag 12 oktober finns blaskan ut som bilaga i Kvällsposten.
--------------------------------------------------------------

... Softa!

/Redaktören

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fem bokstäver: T R O L L.

Anonym sa...

Man ska akta sig för att prata politik på en fotbollsblogg Redaktörn! Det skapar bara dålig stämmning. När Guldfågeln Arena är klar så ska du se att intresset ökar igen . (Lite fjantigt att du inte ens vill utala namnet Guldfågeln Arena)Tänk om!

Redaktören sa...

Som alla andra välkomnar jag arenan och tycker att det ska bli fantastiskt. Men lik väl stinker namnet fågelrikt. Den människa som stolt tycker att Guldfågeln Arena är ett vackert namn är väninnan att träda fram. Själv blir jag bara häcklad och äcklad över ett så uselt namn på ett så vackert bygge. Skulle vara intressant att höra de andra ekonomiska intressenternas namn och förslag. Inget kan väl vara sämre.

Anonym sa...

Tycker Guldfågeln arena är tja...börjar att vänja mig, men visst finns det massor av associationer. Tittar man på andra lags forum, ex HBK, så har de flesta roligt åt namnet, men tycker bygget är fint. Bryr mig inte vad arenan heter, men det är där som Lennart Johanssons pokal ska åter och under tiden funderar jag på vad som kommer först på arenan. (INL)ägget eller hö(R)nan......