tisdag 10 november 2009

Visst finns det en fjärde broder


Max Elm. Den fjärde brodern.

På fotbollsgalan igår snackades det om den fjärde brodern Elm, Owe Elm. Den 38-årige fjärde brodern finns förstås inte. Men Redaktören kan avslöja att visst finns det en fjärde broder. Fast han bor i Göteborg.

Vad han heter det vet jag inte, men att han jobbar på hamburgerkjedjan Max i Partille stod klart redan för ett drygt halvår sedan. Döm av min förvåning när den unge mannen på bilden ovan dök upp bakom disken och frågade "vad får det lov att vara?".

Trist var det annars att inte Rasmus drog hem några utmärkelser under gårdagens gala. I och för sig så var väl många redan förberedda på det innan det hela drog igång. Men notera ändå att Rasmus i år hade sitt stora genombrott som fotbollsspelare för den breda publiken efter sina insatser under såväl U-21 EM som i A-landslaget. Kanske gjorde hans sämre sensommar och höst att priserna nu gick till andra spelare i stället. Nåväl, formen kommer säkerligen tillbaka för den unge Broakullasonsen.

Själv red jag islandshäst under fotbollsgalan och somnade när jag skulle se hela rasket i efterhand. Föga gjorde nu detta eftersom jag fann en ny kärlek i lilla stoet Kolfinna istället.

Noterat 1: Riktigt festligt att både Rasmus och Viktor blev uttagna i Erik Hamréns första landslagstrupp. Nu återstår bara att se till att Viktor får en permanent plats i startelvan också.

Noterat 2: Kul att David Elm lyckades göra 2 mål mot Chelsea igår kväll och sedan även hade en bra chans till ett 3:e mål. Tack för din vakenhet där Owe ;)

/Redaktören

Inga kommentarer: