söndag 26 april 2009

Jag nyper mig i armen igen

När jag hörde radiosportens Christer Jonasson säga att Sundsvall vunnit cupmatchen i Sundsvall med 1-0 trodde jag inte han talade sanning. De regerande svenska mästarna och finalisterna i svenska cupen 2009 har förlorat igen Den här gången mot ett lag från Superettan.

Jag ska säga direkt att jag inte sett matchen, inte skådat eländet eller tagit del av hur den här förlusten blev ännu en i raden för Kalmar FF. OK, man ska stötta sitt lag i motgång, inte bara leta fel eller ta till flaskan i onödan. Men nu vette sjuton! Nu räcker till och med motstånd från Superettan för att Kalmars stolhet ska falla.

Vad är fel? Jag har varit inne på defensiven, försvunna målskyttar och Gud vet allt. Men nu måste jag väl ändå få ta till ord som kris utan att någon protesterar eller vill att jag ska "stilla mig".

Fattar ni... Kalmar FF åkte ut mot Sundsvall i cupen och har inte vunnit en tävlingsmatch sedan den 21 mars. Då blev det 1-0 mot IFK Göteborg i Supercupfinalen. Sedan dess har det inte blivit seger på 6 matcher. Vad har hänt? Jag vägrar sälla mig till den skara som bara skyller på att vi tappat 3 viktiga spelare (V Elm, Ingelsten och Santin). Vi vann Allsvenskan även fast Ari och Santin lämnat KFF. Vi vann Supercupen utan Ingelsten och V Elm. Allt kan inte bara rasa samman utan dessa spelare. Kalmar FF ska inte behöva förlora mot GIF Sundsvall bara för att dessa spelare saknas.

Nej, det måste vara något annat. Mättnad? Motivation? Vilja att prestera och jobba för laget? Ja, kanske!

I morgon förväntar jag mig extra krisbilaga i Barometern.se :(

/Redaktören

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inte att Bagarn också har försvunnit. Eller, han slutade visst och sitter och påtar i trädgården istället för att fälla motståndare

/Micke. Också lite lessen iff-iff are