måndag 7 juni 2010

Angående Johan Bertilsson till KFF


Lämnar Johan Bertilsson Degerfors för Kalmar FF?

Fick ett tips för ett par dagar sedan angående Kalmar FFs intresse för 22-årige talangen Johan Bertilsson. Även här på bloggen har det trillat in tips kring Bertilsson. Jag kände mig tvungen att gräva djupare i det här och ringde runt lite i fotbollssverige.

Även om många tidningar, inkluderat Karlskoga-kuriren och Barran, nu tror på Bertilsson i Kalmar FF så visar det sig att väldigt många klubbar både i Sverige och utomlands fått upp ögonen för den unge mittfältaren. En av klubbarna är definitivt Kalmar FF. Jag skulle givetvis gratulera Kalmar om de vinner dragkampen om Degerforsspelaren. Men det lär inte bli lätt.

Värsta utmanarna i Sverige om Bertilssons signatur är tveklöst IF Elfsborg som också jagar ynglingen med ljus och lykta. Dessutom med en rejäl pengasäck fylld med många blanka kronor i. Med tanke på Elfsborgs satsning på unga spelare, en välorganiserad förening och fina resultat de senast åren så lär dragkampen bli stenhård mellan KFF och IFE. Dessvärre tror jag att Elfsborg går vinnande ur den striden :( Men kör på Svante! Jag håller alla tänkbara tummar för att han tror mest på dina argument och väljer Kalmar FF som sin nästkommande arbetsgivare.

Är Douglas da Silva Vieira näste brasse på väg in i KFF?

/Redaktören

1 kommentar:

cheppe sa...

Tillbaka i bloggosfären nu, äntligen :)