lördag 5 juni 2010

Festligt värre



Redaktören har anlänt till Kalmar lagom för att sätta morgonkaffet i vrångstrupen. Guldfågeln Arena... Ja, herregud! Vem kom på det? Visst förstår jag att Guldfågeln erbjöd de bästa pengarna, men ändå. Helt plötsligt framstår Gamla Ullevi som ett genialistkt namn på en ny arena.

LöfbergsLila Arena och Läkerol Arena har ju i alla fall stark anknytning till respektive städer. Men Guldfågeln??? Läser i Barran att KFFs ledning är beredda på glåpord. Fattas bara annat. Då har inte ledningen tänkt på vad vi stackars supportrar ska komma att utstå. Ren mobbing om ni frågar mig.

Chicken nugget FF, Hönsgård i försvaret, hönshjärnor och annat är väl bara en del man kommer att få höra i minst sju år framöver.

Det var ju en fin present samma dag som stolta Kalmar FF ska fira 100 år. Ja herregud så torrt! Ikväll är det fest på slottet och jag vågar knappt gissa vad som kommer att dukas fram som huvudrätt på borden.

/Redaktören

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guldfågeln har väl också anknytning till Kalmar eller? Jag tycker det låter bra!!

Redaktören sa...

Lite lite förvisso. Men inte på långt när som Löfberg Lila i Karlstad. Fast å andra sidan så vänjer man sig väl om typ 10 år. Men att få mig att tycka att det låter bra är går aldrig. Vikt4ast är dock att det byggs en ny arena överhuvud taget.