måndag 7 juni 2010

Inte ens bjuden


Inte bjuden på 100-årsfesten trots första titeln med KFF.

Träffade Kalmar FFs gamle tränare Bosse falk igår på Valhalla IP. Jag kunde inte låta bli att visa honom jubileumsboken som jag hade med mig. Bosse letade direkt reda på 1981 och Kalmar FFs första cup-guld. Då med nämnde Falk som tränare. Men någon 100-årsfest blev det inte för gemytlige Bosse.
- Jag var inte ens bjuden, noterade Bosse falk och såg lite moloken ut.

Men han såg ändå glad ut över sidan 58 i jubileumsboken där cup-guldet -81 tas upp. "Efter att ha förlorat cupfinalen 1978 efter förlängning mot Malmö FF, vann äntligen Kalmar FF sin första nationella titel på Råsunda den 7 maj 1981", står det att läsa i boken. Något Bosse Falk gärna berättade för de närmaste runt honom på Valhala IP denna dag.

- Kolla här då Bosse, sa jag och slog upp sidan 56.
Där står följande att läsa: "Kalmartränaren Bosse Falk, längst till höger, är på väg att lämna planen i vanmäktigt raseri efter att ha framfört sina synpunkter till domaren Ingemar Johansson från Skövde"


Sidan 56 i jubileumsboken.

- Han... den fick aldrig mer dömma en allsvenska match efter det där, konstaterade Bosse Falk torrt och lommade iväg till Göteborg FCs kansli för att hälla upp mer kaffe till den fikasugna presskåren.

/Redaktören

Inga kommentarer: