torsdag 27 maj 2010

Det var väldans #66


Första och enda gången jag fick se Johann Smith spela var i
den sista träningsmatchen i Halmstad innan säsongsstarten.

... Kalmar FF tycks ha infört en ny trend bland sina nyförvärv. Först köpa, sedan låta dem vara med på träning ett tag och sedan sparka dem innan de spelat a-lagsfotboll. Här om dagen sa vi hej då till Johann Smith efter att han inte spelat en minut i en a-lagsmatch. Samma sak (nästan) med Jael tidigare i vår. Är de lyckade värvningarnas tid förbi månne?
------------------------------------------------------------------

... Den biljett till 100-årsfesten den 5 juni på Kalmar slott som jag tidigare utannonserade här på bloggen finns inte längre. Så för er som vill gå på festen blir det till att ring kansliet och boka plats runt bordet.
------------------------------------------------------------------

... på tal om kansliet. Varje (jag menar verkligen varje gång) jag ringer dit utifrån så strular växeln och helt plötsligt bara bryts linjen. När jag trycker 1 för att komma till växeln och få prata med någon trevlig person så får jag bara samma meddelande i luren om och om igen. Ska det behöva vara så i en allsvensk förening år 2010?
------------------------------------------------------------------

... ska bli spännande att se om KFF verkligen kommer att värva något i sommar. Det snackas ju om en ny anfallare. Men tiden är knapp att få in en spelare i truppen som kan gå in och leverera redan innan säsongen är över. Jag följer med stoooor spänning sommarens silly season.
------------------------------------------------------------------

... bra artikel i Östran om Etrit Berisha som lyckats med det ingen lyckats med tidigare. Nämligen att peta Wastå.
------------------------------------------------------------------

... har försökt att bli fotograferad en längre tid till de nya passerkorten på jobbet. Men kameran har brutit ihop gång efter annan när jag närmat mig den. Men idag satte sig den administrative chefen själv och tog kortet. Och minsann... jag fastnade. Det kallar jag en riktig chef det!
------------------------------------------------------------------

... även om jag tjatat en längre tid att Berisha ska vakta målet i KFF så vill jag å det bestämdaste säga att jag minsann inte vill Petter Wastå något ont. Han är och kommer alltid att vara en legend i KFF-tröjan. Men en dag måste det ändå bli så att ett generationsskifte blir verklighet. Wastå är på intet sätt ute ur leken ännu, men det lär bli tufft för honom att ta tillbaka platsen, tror jag.
------------------------------------------------------------------

... den 18 juli möte Kalmar FF Djurgården på Stadion. Är ni redo där ute. Jag längtar redan :)
------------------------------------------------------------------

... pånytt har alla Kalmar FF-bloggare dött ut. Många var de som började skriva en massa intressanta saker i säsongsupptakten. Få är de som orkat uppdatera. Kom igen nu!
------------------------------------------------------------------

... innan mötet på Stadion ska IFK Göteborg besegras i cupen. Matchen är än så länge utsatt till den 4 juli. En seger där skulle sitta hur fint som helst i sommarvärmen på Gamla Ullevis nya gräs.

/Redaktören

4 kommentarer:

Blogg1 sa...

Kalmar FF-bloggare (och annat intressant)
http://markku.bodabruk.se/

Anonym sa...

Har för mig att Smith kom in i slutet av någon allsvensk match io början av säsongen... Så han fick i alla fall några minuter.

Redaktören sa...

Ok, kan vara så. Fast jag minns faktiskt bara att han var med i träningsmatchen mot HBK. Men du kan mycket väl ha rätt där.

cheppe sa...

Har haft tokmycket att gör på slutet med min C-uppsats. Bloggen har därför, tyvärr, blivit lidande. Återupptar snart!

När det gäller Smith fick han två inhopp i AS. http://svenskfotboll.se/allsvenskan/person/?playerid=6697

På återseende.
-c