tisdag 4 maj 2010

Redaktörens tredje brev till Paulus


Paulus kommer igen!

Fotbollsbroder!
Efter att ha gjort en riktigt bra match hemma mot Örebro och dessutom varit med om att spela hem Kalmar FFs första trepoängare för säsongen så gick det på nytt på tok. Alexander Gerndt är snabb, men att dra i tröjan så där det får man ju inte. Då blåser farbror svart i sin pipa direkt och halar fram det röda kortet.

Precis när du som bäst höll på med att nå en rätt bofast plats i startelvan så blir det nu till att sitta på läktaren i nästa match mot Halmastad. Det är ju inte där, käre broder, som vi vill se dig. Nej, din resa till svenskarna var ju ämnad att sluta med så mycket spel som möjligt i backlinjen, där jag och många med mig vill se dig sprida evangeliet om hur god fotboll ska spelas.

Ändå tror jag att du mer och mer börjat hitta ditt spel tillsamans med broder Tobias. Jag tror att det är just den Konstellationen som fader Nanne ska bygga sitt försvarspel kring i sin kamp för fler poäng i allsvenskan. Men misströsta inte för att du nu missar en match. Mötet med svensken kommer att bli så mycket bättre i framtiden för din del. Tro mig! Ge inte upp, utan ta bara i ännu mer på träningarna broder och visa vem som bestämmer och ska ha en av de två mittbacksplatser i framtiden.

/Redaktören

1 kommentar:

Stefan sa...

Alexander Gerndt var en sällsynt snabb rackare...
Jag säger at vi öppnar KFF-plånboken!