torsdag 13 maj 2010

Jael skickas hem


Dags att dra hem igen Jael.

Så kom då nyheten som många med mig väntat på. Jaels kontrakt med Kalmar FF bryts och brassen skickas hem igen. Om det är rätt eller fel vette sjutton. Rätt antar jag. Ingen har ju sett karln spela, mest bara bråkat.

Det har mest handlat om strul, raseriutbrott, skador och uteblivna träningar för Jael under hans korta tid i KFF. Drömvärvningen blev en flopp och vad som händer nu med nya brassespår eller andra spelare in i truppen har jag ingen aning om. Däremot har jag väldigt många aningar om att Jael måste ersättas och det snabbt. Så snabbt det nu går när väl spelarfönstret öppnar i sommar igen.

Även om Santos i år på allvar börjat producera framåt (7 mål) så är det rätt tunt med målfabrikationen där bakom. Dauda har gjort 2 mål så här långt och Mendes faktiskt bara 1. En skada på Santos skulle alltså skapa ett stort tomrum när det gäller målfabrikationen i Kalmar FF.
- Dyker det upp rätt spelar och rätt tillfälle så... , säger sportchef Svante Samuelsson till GT/Expressen. Då är det väl bara att hoppas på det då ;)

Kalmar FFs värvningar inför den här säsongen har varit allt annat än lyckosamma. Bapupa i fängelse och Jael platsade inte ens i b-laget och skickas nu hem. Skärpning på värvarfronten KFF. Annars kan det gå riktigt illa.

Om jag kommer att sakna brassen? Knappast, varför skulle jag det. Han gjorde ju ingenting under sin tid i Kalmar FF mer än ställde till med strul.

Mer läsning om Jael hittar du HÄR.

/Redaktören

Inga kommentarer: