torsdag 25 juni 2009

Backkris i KFF

I samband med träningsmatchen mot Team Kosovo fick både Tobias Carlsson och Stefan Larsson vanka av planen. Tobbe med en sträckning och Larsson med hälproblem. Nu börjar det se riktigt illa ut vad gäller backsidan i KFF.

Ok, det är ett antal veckor kvar till omstarten av allsvenskan. Men hur många skador till i backlinjen klara Kalmar FF? Nu är fyra ordinare backa borta p g a skador. Hur allvarliga de är kan jag naturligtvis inte svara på. Men det ser verkligen illa ut just nu.

Segern i träningsmatchen kan man tycka vad man vill om. Men tydligen såg spelet så där ut från Kalmars sida. Det oroar ju en del.

På frågan om backproblematiken svarade Don Nanne till Barometerns utsände:
- Vi får se vad som händer, vi skulle behöva någon till. Men det är inte helt lätt att gå rakt in i en backlinje heller.

/Redaktören

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förlusten?

Redaktören sa...

Sorry sorry sorry!!!
Jag var antagligen full när jag skrev. Segern ska det förstås vara.
Jag går in och editerar det med en gång.

Walle sa...

äh jag ska inte klaga, läser din blogg minst ett par gånger om dagen, mycket bra läsning, försätt i den stillen. Kram Walle

Redaktören sa...

Tack för de orden. Men faktan måste ju vara korrekt ändå.