fredag 12 juni 2009

Ge Viktor chansen som offensiv mittfältare


Mer centralt tack!

Ju mer jag tänker på det desto säkrare blir jag. Ge Viktor Elm chansen som central offensiv mittfältare i landslaget istället för Kim Källström.

Källström är en mycket duktig fotbollsspelare, men har inte kommit till sin rätt i landslaget de senaste matcherna. För omständigt spel och allt för bollkär är kritiken mot den unge göteborgaren. Viktor Elm har ett mycket rakare och mer effektivt spel. Både under hans tid i Kalmar FF och nu i sin nya klubb Herenveen. Däremot passar inte Elm som vänsterspringar. Det visade han om något i landskampen mot Malta.

Zlatan säger sig gilla Rasmus och förstår hans tankar, spel och passningar. Vilket inte minst bevisades i samband med 3-0 målet och Rasmus eleganta framspelning till interproffset. Även fast två bröder aldrig är lika i sitt beteende eller sitt fotbollsutövande så får jag ändå känslan av att Viktor och hans spel skulle passa Zlatan mycket bra. Mycket bättre än samspelet med Källström då Zlatan ofta själv får gå djupt ner i planen och hämta boll. Så var det ju inte tänkt att det skulle vara.

Nä, in med Viktor Elm som offensiv mittfältare i landslaget och sätt Källström på bänken. Anders Svensson var glimmrande som defensiv mittfältare och Rasmus mycket bra som högerytter. Vänsterytterplatsen har jag inte funderat klart kring ännu förutom att Chippens landslagskarriär är över om någon frågar mig. Återkommer i ärendet vänsterkant.

/Redaktören

Inga kommentarer: