torsdag 25 juni 2009

Sverige redo för England


Här vankas det match mot England i morgon.

Sverige genomförde sin sista träning innan semifinalen i U-21 EM mot England på Gamla Ullevi idag. En relativt lugn träning där alla spelare som kan vara med i morgon verkade friska och krya även om Rasmus Elm medgav att han kände sig lite seg i benen i serbienmatchen.

Rasmus var som vanligt ett hett villebråd för den samlade journalistkåren innan träningen. Han började med ett snack med Redaktören för att sedan fastna längst av alla hos de nyfikna journalisterna ända tills fotbollförbundets mediaansvarige, Jonas Nystedt, drog honom där ifrån.

Kontentan av dagens snackis med Rasmus var att han verkade lite medietrött men var fokuserad på matchen och tyckte givetvis att en semifinal i Göteborg mot England skulle bli fantastiskt kul.
- Jag känner mig laddad och ser verkligen fram emot matchen, sa Rasmus.

På frågan om det blir en ytter- eller central plats på mittfältet i morgon svarade han att:
- Det spelar egentligen ingen roll. Jag trivs både på kanten och i mitten.
- Men om du får välja då?
- Det spelar som sagt ingen roll, hävdade den unge U-21 stjärnan.

Jag tror själv på en kantplats för kalmariten mot England och många fräna dueller mot Theo Waloctt. Räkna med ett väldigt högt bolltempo från engelsmännen inledningsvis på klassiskt engelskt manér. Håller Sverige ihop grejerna i de första 15 minuterna så tror jag själv att allt kan hända. Kändes nästan lite hoppfullt när jag idag såg "framtidslandslaget" träna på Gamla Ullevis gröna gräsmatta.

Mer om Rasmus och läget inför matchen hör du i SR Radio Kalmar i morgon bitti...typ ;)

/Redaktören

2 kommentarer:

Anonym sa...

Redaktoren !

Nu går jag till Nya Gamla Ullevi

Jag har en liten förhoppning om en högtidsstund.

Owe sa...

Jag hoppas på det bästa