söndag 28 juni 2009

Det var väldans #30

... Kalmar FF vann över Jönköping Södra med 2-0 och är obesegrade under uppehållet utan Rasmus på planen :) Ricardo Santos slog visst en boll bredvid målet i ett friläge. Skönt att vi inte tog tebax han då. Däremot gjorde Daniel Mendes och Abiola Dauda målen för KFF.
------------------------------------------------------------------

... att Kalmar klarade sig så bra trots en massa backskador då då. Tobbe och Larsson fanns icke med där bak. Petter Lennartsson och Marcus Thorbjörnsson in. Ja jisses! Åsså var tydligen David Elm också borta. Ska man ta detta som ett positivt tecken att det gick bra ändå eller?
------------------------------------------------------------------

... Barometern till och med minutrapporterade hela matchen på Stadsparksvallen i J-köping. Det var stort... eller väldans (om ni hellre föredrar det). Å Rydström spelade mittback. Det var sannerligen väldans.
------------------------------------------------------------------

... vad segt det var långa stunder på Valhalla IP idag när Linköpings damer slog Göteborg FCs med 1-0. Å varmt var det också. Göteborg tappade nu tyvärr andraplatsen i tabellen och också mark på Umeå.
------------------------------------------------------------------

... vad Redaktören behöver en semestertripp just nu. I morgon packar vi bilen och åker till Stockholm. Senare i sommar ska vi visst gästa Kalmar också. Då ni.... Varning utfärdas endast på denna blogg. He he!

/Redaktören

3 kommentarer:

Owe sa...

Skador är inte bra, men det finns en fördel och det är att nya så andra spelare får chansen att visa vad de kan t.ex. Petter Lennartsson och Markus Thorbjörnsson.

På Valhalla IP var det lite för hett för spelarna, jag tycker ändå att spelarna gjorde så gott som de kunde, bäst i Göteborg Kopparberg FC var enligt mig Hedvig L.

Lycka till med semesterturen.

Redaktören sa...

Var du där din gamle räv? Håller med dig om att Hedvig L var bäst på planen. Fina frilägesräddningar X 2. Men Linköpings försvar!!! Fantastiskt tätt och samspelt.

Är dock lite besviken på Johanna Almgrens spel. Hon dör så fort i matcherna efter fina inledningar på desamma.

Torbjörn Nilsson skulle hem och springa av sig förlusten sa han. Hur nu det ska gå i värmen...Pust!!!

Kör hårt Owe!

Owe sa...

Jo men visst var jag där i solen.

Jo jag håller med bl.a. avseende Johanna A som ibland visar mindre bra spelförståelse t.ex när bollen är på väg mot henne men hon undviker att försöka ta bollen, kanske att hon trodde att bollen var menad för någon medspelare, jag tror Johanna A kommer tillbaka med nya friska tag.

Marlena Sjöberg var jätteduktig hon är som en blodigel på forwards bl.a. gjorde hon enligt mig en ganska perfekt brytning mot Jessica Landström som orsakade frisparken innan LFC gjorde sitt mål.

Domaren sa något till Marlene när hon låg i gräset i det läget, då sa Marlene men vad skall jag göra ?

Jag satt då precis intill den händelsen och jag tänkte skrika håll i och kämpa "släpp ingen Dj*v*l över bron" just nu innan halvlek.

Därför var mitt fel att LFC gjorde mål i lagsporter är det viktigt att alla bjuder till och gör sin insats för sitt lag.

Jag skall bättra mig.

I många lägen när en försvarare följer sin forwards i farten och glidbryter d.v.s. hon är först på bollen men forwarden ramlar på hennes fot som du förstår är det ofta jättesmå skillnader mellam att fria och fälla.

Samtidigt som LFC verkligen hade nästan alla chanserna så visar flesta av GFC:s spelare att det finns möjligheter framledes..

Linköping har absolut ett ramstarkt försvar.

Hedvig är en mycket positiv och skön person som tror att man samtala med djur och jag håller med Hedvig vi kan nästan allt som vi bestämmer oss för att klara av.

Hedvig är även mycket positiv pådrivare för sitt lag som bl.a. kommer med konstruktiva förslag i lägen när det går lite emot.

Torbjörn är en underbar spjuver och en fin medmänniska som är en stor tillgång att ha med i ledarstaben det blev säkert svettigt även under löpturen men det viktiga var säkert att rensa en del av cellerna i memoryt och hitta möjligheterna inför träningarna och nästa match.

Om ni hinner ta gärna en tur till Skansen när ni är Sthlm.