onsdag 7 oktober 2009

Det var väldans #39


Mamma har lyft blicken igen.

... att mamma Greta har plockat fram kikaren igen och börjat spana in mot grannen Patrik Ingelsten. Igår ringde hon och gav följande helskånska rapport:
- Han äe himma nöu igen från Holland, han Iglastain. Äe de oppehåll i feotbollen däer nere nu ellår?
- Ja, det är landskampsuppehåll morsan, sa jag.
- Ja ja. Men den lilla tösen då. Äe hon mäe däer nere åsse?
- Nä, hon är nog hemma hos pappa Henrik i Kalmar.
- Speilar han åsse fotboll?
- Ja, han är ju lagkapten i Kalmar ju.
- Va, sa morsan. Sedan blev det tyst.
-----------------------------------------------------------------

... att jag aldrig kommer ur den intensiva beatlesperioden jag just nu befinner mig i. Jag tröttnar liksom aldrig på deras musik. Fastnar hela tiden i "The white album" och framför allt vid spår 2, "Dear Prudence".
-----------------------------------------------------------------

... har undrat en del över varför KFFs talangskola förläggs till Oskarshamn? Vore det inte bättre om den låg i Kalmar?
-----------------------------------------------------------------

... att jag glömde bort att Kalmar ju faktiskt värvat en ung spelare till nästa säsong. 21-årige försvararen Paulus Arajuuri (finländsk U21-landslagsman) har ju skrivit på ett fyrårskontrakt med Kalmar FF från och med 2010. Apropå mitt inlägg från igår.
-----------------------------------------------------------------

... 2-0 för KFFs U-21:or mot Gais. 1-0 av Daniel Ahonen och 2-0 innan halvtidsvila av Alexander Pettersson. En föraning om vad som komma skall den 17/10 på Fredriksskans :) Var Nanne där och tittade på framtiden tro? Noterbart: Både Tobbe C och M Lindberg i backlinjen. Se där ja!!!
-----------------------------------------------------------------

... vad tiden tickar på. Snart dags för Kalmar FFs ledning att sprätta kuverten med anbud till den nya arenan. Spännande, spännande, spännande :)
-----------------------------------------------------------------

... att jag har allvarliga funderingar över om jag verkligen ska åka iväg och sälja min vinylsamling. Ca 500 skivor som jag köpt under 20 års tid kanske lämnar Redaktörens hem. Är det verkligen ett klokt beslut?

/Redaktören

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är väl jättebra att de letar och utvecklar talanger även i norra länsdelen, då slipper ju föräldrarna skjutsa killarna 14 mil ToR.

Owe sa...

Jo men visst är det OK

Jag tänker på att Oskarshamn's AIK 18 års klassen eller om det 19 års klassen gick mycket långt i Gothia Cup i år antingeb var kvartsfinal eller semifinal.

Redaktören sa...

I så fall borde de ha ett till gymnasium i Kalmar. För det är väl minst lika viktigt att suga upp talanger och ge dem förutsättningar i samma stad som klubben finns tycker jag.