måndag 26 oktober 2009

Nya friska tag

Redaktören laddar idag för match mellan seriesuveränerna Sävehof och gästande Team Eslöv i damernas elitserie i handboll. Tvära kast från fotbollsallsvenskan må jag säga.

Det som gör mig trygg är att jag har hjälp av en sann legend i de här sammanhangen som ikväll är min expert. Christer "CK" Karlsson tar plats bredvid mig för att leda tittarna genom en ,vad jag tror, blir en riktig toppenmatch. Min enda uppgift är att vara bättre än förra gången då jag var rätt kass faktiskt. Nya friska tag med andra ord :)

Nya friska tag tar också bröderna Elm som har svårt att prestera i sina respektive proffsklubbar. Rasmus kom förvisso in i mötet mot Ajax igår. Men då var det redan för sent att göra något åt gästernas ledning. Ajax vann tillut med 4-2. Rasmus har nu spelat i 6 matcher varav 2 från start efter 11 omgångar i Eredivisie. Totalt har den förre Kalmar FF-mittfältaren spelat 242 minuter i Holland. Tyvärr får man väl konstatera att Rasmus form inte är på topp just nu. Synd!

Viktor Elm blev utbytt i sin match mellan Herenveen och Willem II. En match som Willhem II vann med 4-1 på hemmaplan. Viktor har startat i 7 matcher och blivit inbytt i 1. Totalt 634 minuter har det blivit för den gossen på planen den här säsongen. Till skillnad mot lillbrorsan så har han dock gjort 1 mål.

För David Elm verkar vägen till Premier Leaguespel vara lång än så länge. Håller tummarna för att det lossnar för alla tre bröderna Elm framöver.

/Redaktören

Inga kommentarer: