söndag 18 oktober 2009

Det var väldans #41

... att Gais ändå lyckades att skaka om Kalmar FF så pass. 2-2 var lite oväntat men ändå lite väntat om ni förstår mig. Gais är som jag skrivit tidigare ett underskattat lag som faktiskt förtjänar att ligga högre upp i tabellen än vad man nu gör. Bra spel, bra spelare och en hel del oflyt gör att göteborgarna parkerar på en för närvarande 11:e plats. Men det gör inte Kalmar FF för vi är fyra och där ska vi stanna.
------------------------------------------------------------------

... vad jag ändå tror att KFF kan bättre. Ledning två gånger i matchen, men ändå bara 1 poäng när domaren väl blåste av tillställningen på Fredriksskans. Nu håller jag alla tänkbara tummar för att Kalmar FF ändå kan avsluta serien bra och tar 9 poäng i de 3 återstående fajterna. Känns inte omöjligt på något vis.
------------------------------------------------------------------

... att Åtvidaberg är klara för allsvenskan och Degerfors för superettan till nästa säsong. Grattis säger Redaktören som fick ett sms från Ralf Edström som gallt utbrats "vilken dag! Ha dä, Ralf E". Om nu IFK Göteborg vinner allsvenskan också så är Ralfs trippel i hamn. Nu när Kalmar ändå är borta ur guldstriden så tycker jag nog själv att det vore lite festligt. Fattas bara annat... jag har ju tippat att göteborgarna ska ta hem guldet och att Kalamr FF ska sluta fyra. Även om jag in i det sista hoppats på en högre placering för KFF.
------------------------------------------------------------------

... vad glad jag blev när jag läste att 17-årige Mattias Johansson stod med i den laguppställning som presenterades 1 timma innan avspark mot Gais. Så enorm skönt att Nanne vågar slänga in en ung debutant i backlinjen och ge honom chansen. Nu gick det ju rätt bra för unge Johansson också vilket gör det hela ännu bättre. Strongt Nanne! När får vi se nästa ungtupp i startelvan? Det finns ju gott om dem i föreningen och ett par matcher kvar på säsongen.
------------------------------------------------------------------

... att Reinaldo kunde göra mål. Det trodde jag faktiskt inte. Fast Mervan Celiks 2-2 var snyggast. Trodde i ärlighetens namn att den gossen inte hade någon bössa. Tji fick jag!
------------------------------------------------------------------

... att jag äntligen är på väg hem från Danmark och europacupen i innebandy. Den här gången som fotograf. Kanske därför som jag redan tidigt längtade hem. Nä, i morgon är det tillbaks bakom mikrofonen igen. Hemma liksom...
------------------------------------------------------------------

... att både damsegrarna, IKSU från Umeå, och herrsegrarna, ESV, från Finland är med på samma färja. Gissa vilka som super mest?

/Redaktören

Inga kommentarer: