onsdag 3 februari 2010

De e dag, de e dags, de e dags att spela boll

Precis som i texten i visan så är det äntligen dags att spela boll för KFF på allvar. För idag väntar Kalmar FFs första tävlingsmatch för säsongen i ett soligt Marbella. FC Köpenhamn står för motståndet i den inledande matchen i Copa Del Sol.

Redaktören har programerat den inspelningsbara boxen eftersom kvällen för min del kommer att tillägnas gentlemannasporten bandy och VM-hjätarnas comeback i elitserien. Allt på ett snöigt Skarpe Nord i Kungälv. Så någon sol blir det inte tal om för min del. Å ingen cop heller.

Men när kvällen blir natt smyger jag ner i soffan med något gott att dricka för att se skådespelet Kalmar FF-FC Köpenhamn. Det lustiga i kråksången är att jag är ganska nyss hemkomen från en helg med älsklingen i just Köpenhamn. Men något fotbollssnack var det aldrig tal om bland den numera frusna och insnöade befolkningen i den konglige huvudstade.

Ska bli riktigt spännande att se var Kalmar FF står just nu och hur dessa frusna fotbollsprimadonnor reagerar på värme och riktigt gräs. Har jag förstått den strålande bloggen, 90 röda minuter rätt så kan det bli ett inhopp av nyförvärvet Jael. Om inte i premiärmatchen så i alla fall lite längre fram i turneringen.

Starelvan känns oviss men många talar om Smylie, Mendes och Sacramento på topp. Låter spännande. Själv är jag mest spänd på att få se vad vår nye finne Arajuuri går för. Har aldrig sett karl´n in action.

FC Köpenhamn är ju som bekant ett mycket meriterande motstånd och givetvis också en bra värdemätare på var KFF står just nu. Köpenhamn parkerar för närvarande på andra plats i den danska SAS-ligan efter OB. 11 segrar, 4 oavgjorda och endast 3 förluster på 18 spelade matcher. Imponerande! Extra skoj att se vad vår gamle vän Cesar Santin kommer att uträtta på planen (om han får spela vill säga). 14 mål på 45 matcher har det blivit för brassen så här långt i SAS-ligan. Jag förväntar mig inga mästerverk av di röde från Kalmar, men ändå en habil laginsatts. Hur som helst... sköj ska de bli =)

Redaktörens tips: Kalmar FF-FC Köpenhamn 1-3

/Redaktören

Inga kommentarer: