tisdag 9 februari 2010

KFF nära kvittering + Redaktörens dröm #347

Kalmar FF var på väg att nå en kvittering mot erkännt starka Shakhtar Donets i Copa Del Sol. Men Petter Wastås ödesdigra misstag gjorde istället att det ukrainska laget kunde vinna matchen med 2-0.

Ett resultat som innebar att KFF slutade trea i gruppen och vidare avancemang om de finare platserna därmed försvann. Men det jag bär med mig är ändå positivt. Efter ett mäktigt ukrainskt övertag i den första halvleken så lyckades Kalmar vända matchen till sin egen fördel i inledningen av den andra halvan och var inte långt från en kvittering.

Daudas boll i nät i mitten på halvlek nummer två borde inte ha dömts bort för offside om ni frågar mig. Bollen tog ju på en Donetskspelare innan den nådde Dauda. 1-1 där och slutet av matchen kunde ha blivit annorlunda.

Dauda var strålande matchen igenom, unge Israelsson stred som en soldat vid fronten och även försvaret så helt ok ut tycker jag. Speciellt då Tobbe C som höll ihop gänget bra där nere. Mendes kommer dessutom att bli hur bra som helst i år.

Nu väntar spel om femteplatsen för Kalmar FFs del mot antingen Rosenborg eller Elfsborg.
-------------------------------------------------------------------

Hade en märklig dröm i natt. Drömde att en av de grymmaste trummisarna jag hört i själva verket var en tjej. Hör här:
Under en bussemester i Marocko spelade de Gino Vannellis "Appaloosa" i högtalarna, varvid jag utbrast:
- Den trummisen måste jobba på ackord med tanke på hans frenesi. och intensitet. Han är fantastiskt!"
Då vände sig en ung vacker dam om i sätet snett framför mig. Hennes utseende påminde i mångt och mycket om Jasmina i den danska polisserien Livvakterna. Hon spände den där intensiva blicken från hennes mörka ögonen i mig och sa på klingande tyska:
- Det är jag som spelar.
Jag bara satt och gapade. Där satt jag i samma buss som Jasmina som dessutom visar sig vara Gino Vannellis trummis. Otroligt!
Sedan visade det sig att hon var i Marocko enbart för att försöka göra slut med sin pojkvän.

- Sådana drömmar drömmer man inte när man är 45 år, sa min fru när jag berättade om drömmen på morgonen.

/Redaktören

2 kommentarer:

Anonym sa...

Touchen upphäver ju inte offsiden. Dauda var offside när bollen slogs och då lyfts flaggan och domarn blåser sen när Dauda får bollen. Så tyvärr, det var rätt att vinka där.

Anonym sa...

Kom igen det var ju total utspelning för att citera Ekwall:
Det gjorde mig så villrådig att jag istället valde Kalmar FF-Shaktar Donetsk från Copa del Sol, men att se snabb katt leka med halsvskadat byte är inte särskilt lustigt i längden.