fredag 5 februari 2010

Ikväll väntar Molde

I kväll kl 19:30 väntar norska Molde för Kalmar FFs del. En måstematch där laget bör ta sin första turneringsseger i Copa Del Sol. Å just sol och fram för allt värme är något Redaktören längtar rätt mycket efter just nu.

Men vad är det man brukar säga... Ett mål värmer så mycket Så vad sägs om 2-3 stycken från KFFs del i kväll.

Höll på att förfrysa i går kväll på hästryggen. -10 grader och precisionsarbete i skritt på volten på lilla Lykka. Med andra ord väldigt kallt. Tack och lov blev det även lite töltarbete i slutet vilket fick mig att få tillbaka känseln i fingrarna igen.

Tänkte en del på dagens match redan då. Värme och ingen snö. En dröm just nu om ni frågar mig. Vad kan vi då hoppas på framför TV-apparaterna i afton? Tror som sagt själv på en seger för Nannes gäng. För redan mot flinka FCK såg det ju rätt bra ut långa stunder. Lägg därtill att Molde åkte på rejält med däng av Shakhtar Donetsk med klar 0-3 så förstår ni bättre min optimism inför kvällen.

Jag vill se ännu mer av finkse Arajuuri, som ju glänste mot FCK. Jag vill se en ej haltande Tobias Eriksson, Jag vill se Jael röra bollen. Jag vill se Sacramento på bänken. Jag vill se ett KFF som vågar släppa på framåt och skapa chanser. Jag vill se chanserna förvaltas i mål. Jag vill se Kalmar FF vinna över Molde.

Men innan dess väntar iskalla Valhalla IP och en titt på IFK Göteborgs sista träning inför deras träningsmatch mot Ålborg i morgon. Brrr... Hade även tänkt hinna med att plugga hockeystats inför morgondagen. Mycket att stå i just nu. Men jag klagar inte... mer än på att vintern då som aldrig tycks ta slut.

Redaktörens tips: Kalmar FF-Molde 3-1

/Redaktören

Inga kommentarer: