fredag 26 februari 2010

Det var väldans #51


En härlig syn som jag gärna upplever igen.

... men i natt blir det uppesittarkväll. Sveriges framgångsrika curlingdamer, lag Anette Norberg, kan mycket väl göra det igen. Vid midnatt drar något av lagen Sverige eller Canada iväg den första stenen i en final där det snackas myckert om den fanatiska kanadensiska hemmapubliken och dess invärkan på spelarna.

Själv tror jag inte att lag Anette Norberg påverkas så värst mycket av allt det där oväsendet, buandet och tjimandet som det skrivs och pratas om. Rutinen hos de svenska damerna är så stor att fokus ligger på det som händer där nere på den välpebblade isen.

Men visst hoppas alla vi svenska på en ny segerkyss, ett nytt svenskt jubel och en ny framgång för vårt framgångsrikaste curlinglag någonsin. Men då vill jag också se Anna Le Moines lilla samanbitna mun vara så där hosnörpad som den bara kan vara hos henne. Jag vill se Cathrine Lindahl sopa utav bara sjuttsingen. Jag vill se Eva Lunds fokuserade blick möta hennes stoneface till man på läktaren en extra gång och med denna blick säga, "vi tar det här". Avslutningsvis vill jag förstås även se Anette Norbergs djupt koncentrerade ögon när hon skickar iväg den sista stenen i den sista omgågen som borrar sig in och lägger sig på locket som skotte och fullbordar den svenska framgången.

Då, först då får vi på nytt uppleva kyssen som innebär OS-guld till Sverige. Snacka om dubbel glädje för Cathrine Lindahl som ju dessutom fyller 40 år idag. Varför inte fortsätta av bara farten med ett svensk bron på herrsidan sedan ett par timmar senare :)
-------------------------------------------------------------------

... I morgon firar vi de svenska medaljerna med match på Borås Arena mellan Kalmar FF och Elfsborg. Jag känner på mig att vi får fira en röd/vit seger där på konstgräset den här gången. Även om Elfsborg imponerat under försäsongen. Kom dit och se själva. Det ska jag:)
-------------------------------------------------------------------

... vad kul för Delm att få hoppa in i den 71:a matchminuten i Europa Leaguematchen mot Shakhtar Donets. Känns som David Elm blir mer och mer etablerad i laget. 1-1 slutade förresten matchen om någon undrar. Fulham är nu klara för åttondelsfinal i turneringen.
-------------------------------------------------------------------

... vad bröderna Elm bettyt mycket för Kalmar FF. Tack för att ni finns så att Kalmar FF kan rädda ett underskott i föreningen till plussiffror. Tack vare försäljningen av spelare klara KFF ekonomin på nytt. Svårt att förstå att klubben ska behöva gå med förlustsiffror på den budgeterade verksamheten året efter ett SM-guld. Själv har jag både betalat min medlemsavgift och köpt 3 par KFF-kalsonger. Det var tydligen inte nog.
-------------------------------------------------------------------

... Kapten Rydström i Kalmardräkten även över säsongen 2010. Man bugar, tackar och inser att KFF och Henke är en väl fungerande symbios. Herregud, vi snackar om spelaren som är trea på listan över Europas mest trogna fotbollsspelare. Gutt, sa Bill. Gött, sa Bull.

/Redaktören

Inga kommentarer: