onsdag 21 juli 2010

I morgon väntar Varberg


David Elms Fulham möter HBK i Halmstad i morgon kväll.

Sätter mig i bilen i morgon torsdag för en färd till Varberg och ett möte med David Elm. Känns kul att få möta honom igen efter att han så överraskande drog till Premiere League och Fulham. Lika spännande blir det att se om någon ny tränare anslutit till laget.

Enligt engels press är det den holländske tränaren Martin Jol, som tidigare tränade bland annat Tottenham, som ska ta över efter bortflyende Roy Hodgson. Mannen som tog david Elm till den finaste av ligor. Ska bli spänande att höra vad David tänker och tycker om det. För någon Svennis lär det nog inte bli trots allt i londonklubben.

- Nä, det är nog bara rykten det, sa Svennis till mig för några dagar sedan i telefonen.
Fast man vet aldrig med den mannen. Känns som han har något annat på gång faktiskt. Fortsättning lär följa.

Förutom mötet med David Elm så går ju mycket av tankarna till morgondagens EL-match för kalmar FF borta mot moldaviska Dacia. Har nästan inte hämtat mig än från 0-0 matchen hemma på Fredriksskans. Nu måste passningstempo och löpvillighet upp ett par hack om KFF ksa ta sig vidare i detta kval. Fortfarande ekar dock Ola Ragnarssons ord från hemmamatchen i mitt huvud:
- Jag lovar, jag lovar att vi fixar det här i Moldavien.

Hoppas du inte löver för möcke nu Ola, som Svennis skulle ha uttryckt det.

/Redaktören

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går matchen ikväll på någon tvkanal?

Redaktören sa...

Nej, inte vad jag vet eller hittat.