måndag 12 juli 2010

Skön seger mot Gefle


Stark insats av unge Bertilsson.

Även om inlägget kommer sent den här gången så kommer det ändå till er tillslut. Mycket skönt med ytterligare en seger i cupen. Även om det även den här gången krävdes förlängning så är säkert många med mig nöjda med Kalmars insatts mot Gefle och 3-1.

Speciellt roligt att nyförvärvet från Degerfors, Johan Bertilsson, fick förtroendet från start, tackade tog emot och satte spiken 3-1. Även viktigt att kapten Rydström fick sätta en och visa vägen. Trodde i ärlighetens namn inte att Bertilsson var flygfärdig för en plats i startelvan ännu. Tji fick jag och låter mig bara imponeras av ynglingens framfart på planen.

Nu väntar en oviss lottning efter den 21 juli då den sista kvartfinalen i cupen spelas. Kalmar FF, Mjällby AIF och Helsingborgs IF är klara för semifinal. Den sista platsen står mellan Hammarby och Brommapojkarna och spelas alltså den 21 juli. Därefter blir det lottning. Gissar att BP slår Bajen och att Kalmar FF sedan lottas mot Mjällby. Vad jag har för belägg för det? Ingenting antar jag, men så blir det ;)

Ingen mer VM-fotboll på TV, fortsatt sol och värme samt gratis inträde för alla under 18 år på Fredriksskans på torsdag borgar för en fullsatt arena. För hur ofta får klamarpubliken njuta av spel i Europa League? Bara att ta på sig extra solkräm och komma dit.

Tycker synd om Holland som förlorade ännu en VM-final igår. Jag och resten av familjen höll stenhårt på de orangefärgade. Precis som jag gjorde på konfirmationslägret sommaren 1978. Jag och prästen trodde på Holland, övriga 37 på Argentina. Tja, det där med att tippa har ju aldrig riktigt varit min grej. Ska slå en signal till bläckfisken Paul för en del tips.

Bra och viktig artikel i dagens Aftonbladet.

Nu kaffe och glass på brorsans altan i Lindsdal i solgasset. Sedan en färd in till nya arenan för lite fotografering av byggnationerna.

/Redaktören

Inga kommentarer: