torsdag 29 april 2010

ÄNTLIGEN!


Ricardo Santos 2 mål i andra halvlek sänkte ÖSK.

Efter 7 sorger och 8 bedrövelser så trillade tillslut 3 poäng in för Kalmar FF när laget hemmabesegrade Örebro SK med klara 4-1 efter 8 segerlösa omgångar. Det innebär totalt 63 poäng för KFF i tabellen om laget vinner resterande 21 matcher när vi skriver slutfacit i november.

Nja, lite överoptimistiskt kanske. Gårdagens insats visar ändå på att Kalmar FF är på rätt spår och har hittat in på den inslagna vägen som stavas seger. Även i går bjöd Nanne på en del omvaskningar i startelvan. En startelva som jag själv föreslog i mitt inlägg "inför Kalmar FF - Örebro SK". Enda skillnaden var att Nanne satte upp en 4-3-3-uppställning och jag förordade en 4-4-2-uppställning. Hur det i verkligheten såg ut kan jag inte uttala mig om eftersom jag lyssnade på matchen via Sveriges Radios webbsändning.

Men att Nanne lyfte ut Wastå till förmån för Berisha i målet gjorde tydligen susen. Rapporterna säger att unge Berisha gjorde en helt godkännd insats mellan stolparna. Samma sak med framtidsmannen Paulus Arajuuri som lyckades hålla ihop spelet bra där bak tillsammans med Tobias Carlsson. Låt oss hoppas att Berisha, Arajuuri och Tobbe C är där för att stanna. Låt oss hoppas att Nanne lugnar ner sig i omkastningar i laget framöver och nu bygger på ett vinnande lag. Men kom också ihåg att en seger är inget att luta sig tillbaka för. Nu väntar Gefle borta på söndag på deras erkännt svårspelad konstgräs. Seger för Kalmar FF där och jag vågar hoppas på en framtid även efter sommaren.


Statistiken visar på en jämn match.

Riktigt kul att höra de positiva ordalagen kring unge Israelssons framfart på planen igår. Killen tar för sig mer och mer för varje match. Inte lätt för Nanne att ställa honom utanför startelvan i framtiden. Kapten Rydström klev fram, tog straffen och visade hur enkelt det är att förvalta skott från 12 meter i mål. Smylie var på hugget. Tobias Eriksson närmar sig fjolårsformen med stormsteg och Mendes tycks ha kastat det jobbiga privatlivet bakom sig och börjar hitta rätt igen. Då har jag ändå sparat det bästa till sist. Ricardo Santos har nu verkligen kommit ut ur gardroben och visar att han är en stor målskytt. Hans 2 mål igår var inte bara psykoligist viktiga för laget. Brassen är nu uppe i totalt 5 mål på 9 matcher och blir bara viktigare och viktigare för KFF.

En sista fundering bara: Vem ska Nanne peta på mittfältet till förmån för Sobralense? Som laget spelar just nu så är det om än en angenäm fråga ändå en rätt svårlöst nöt att knäcka.

Målen ser du HÄR eller HÄR!

/Redaktören

Inga kommentarer: