tisdag 6 april 2010

Kryss borta mot Åtvid


Det var tydligen lika suddiga linjer i Kalmars spel på planen som det
var i PPV-Joels bild som han skickade till mig från Kopparvallen...

Det blev inte den förväntade trepoängaren i matchen mot Åtvidaberg som många med mig räknat med. Istället har nu Kalmar FF bara lyckats spela ihop ynka 3 poäng efter 4 spelade omgångar av fotbollsallsvenskan och ligger just nu på en mindre smickrande13:e plats i tabellen.

Nu ska sägas direkt att jag inte sett matchen vare sig på plats eller på TV. Endast kommentarer via Sveriges Radios webbsändning, text-tv, svenskfotboll.se och Aftonbladet zoom har varit mina ögon denna kväll. Men inte ens där kan jag skönja någon glädje i 0-0 borta mot Åtvidaberg. Tänk att det skulle bli Kalmar FF som skulle ge nykomlingarna dess första poäng.

Förstod via rapporterna att Rydström var bra. Ja, egentligen stod tydligen hela mittfältet upp rätt bra större delen av matchen. Försvaret hade inte särskilt mycket att göra mer än i första halvlek. I andra halvan tog KFF över och gick för seger. Men... det var just där längst framme bland de som skulle göra målen som det brast förfärligt den här kvällen. Santos namn hörde jag bara nämnas innan avspark åsså en nick som Henrik Gustavsson i Åtvidmålet tog. Sedan dog även Santos tydligen. Men det vet ni bättre som såg eländet med egna ögon.



Statistiken talar ju sitt tydliga språk. 1 skott på mål från KFF och 6 utanför. 54-46 i bollinnehav för smålänningarna vittnar ju om vilket lag som styrde, men ändå inte fick till det. Nä, det här var rena natta om ni frågar mig. Besvikelsen här i stugan i Sälen är enorm just nu minuterna efter slutsignalen. Herregud! 1 ynka skott på mål mot tabelljumbon. Förvisso i "virket", men ändå. Nä, nu måste något ske om stolta Kalmar FF ska vara ett lag på den övre delen av tabellen när vi skriver slutfacit i november. Uselt Kalmar... uselt! Nu kan jag inte sova i natt... heller...

/Redaktören

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var just så...USELT!
Hela anfallet var kasst, dauda slog inte en, inte en passning rätt...

Backlinjen var bra, Tobbe C riktigt bra, Rydström ok, men Tobbe E, vad har hänt???

Framförallt saknar jag den inställning som endast Tobbe C visar upp, lite jävlar anamma!

Nanne snackar om att denna gruppen behöver mer tid och visst...kanske det, men många i uppställningen är gamla rävar, det finns inte så många nya som platsar...

Redaktören sa...

Tobbe E är en gåta i år. Jag förstår inte vad som hänt vår normalt så duktige och kreative mittfältare. Där måste det lossna snart.

Gruppen borde absolut vara samspelt. Det var den ju unde försäsongen ???