fredag 16 april 2010

Mållöst mot Mjällby AIF


6 matcher men ännu ingen seger för Kalmar FF.

Det hjälpte inte att Dauda fick två jättechanser att göra mål på i inledningen av matchen mot Mjällby. Stolpen var i vägen och 0-0 slutade matchen. En ny nolla i mål- och segerkolumnen för Kalmar FF som nu är nere på kvalplats i fotbollsallsvenskan.

Nä, det gick inte den här gången heller. Sjätte raka matchen utan seger och nu börjar man faktiskt att bli riktigt orolig för stolta Kalmar FF. Förra säsongens inledning var rekordkass. Nu ser det ännu värre ut.

Jag blev rejält överraskad av KFFs 4-4-2-uppställning, men insåg snart att det skapade bättre tryck ner mot motståndarnas mål. Tjohej, tänkte jag och trodde på fest. Men både festen och målen uteblev mot MAIF. Tack och lov sa rapporterna från Strömvallen att försvarsspelet såg tätt och bra ut. Alltid något. Men målen Kalmar... målen. Har våra skyttekungar glömt bort hur det känns att näta?


Santon, Smylie och Mendes in i slutet av andra halvlek. Offensivt så det förslår, men ändå inga mål. "Bagarn" och hans gäng höll ihop det hela och hade mest boll i matchen men skapade ändå minst chanser. Mjällbys tränare Peter Swärdh tyckte att Kalmar var det bästa laget de mött i år. Snällt, men inte heller det ger några trepoängare.

Sammanfattningsvis sällar jag mig till den skara som tycker att Kalmar ska fortsätta på den inslagna vägen och spela 4-4-2. Det känns som föreningen inte har materialet till 4-3-3. Måste ändå säga det att KFF slet, jobbade och var mer aggressiva än tidigare. Något jag efterlyst en längre tid. Lite uppåt mot MFF ännu med uppåt mot MAIF. Nu fattas bara det där med att förvalta chanserna i mål. Igår 4 skott mot mål men inget i mål. Tänk om Sobralense förvaltat den där straffen mot IFK Göteborg i premiären i mål. Jag är helt övertygad om att säsongen sett helt annorlunda ut då. "Idiot-tänk" av Redaktören, tycker säkert en del. Men jag vidhåller ändå min ståndpunt där. Den straffmissen sviiiiiider rejält än!

Strongt och härligt när KFF-klacken sjöng, "Vi älskar Bagarn!"

/Redaktören

Inga kommentarer: