söndag 11 april 2010

Förlust mot MFF


1-0 av Dauda hjälpte inte mot MFF.

Det hjälpte inte att Abiola Dauda och Tobias Eriksson noterades som målskyttar mot Malmö FF. Det hjälpte inte att solen sken över Fredriksskans och att över 4500 personer hade sökt sig till arenan. Malmö FF kunde ändå vinna matchen med 3-2.

Kalmar FF spelade bra, gjorde dock färre mål och var alldeles för slapphänta i försvaret den här eftermiddagen. Vad gjorde Stefan Larsson vid MFFs första strut? Vad gjorde försvaret på hörnan som gav skåningarna segern? Slapphänt var ordet. De individuella misstagen sänkte Kalmar i den 5:e omgången av fotbollsallsvenskan.



Statistiken bekräftar att det var en jämn match mellan två lag som ville framåt men inte alls var vakna bakåt. Men hoppet om en seger för KFF fanns där i halvtid och en ledning med 2-1. Men Malmö ville mer och vände matchen till sin egna fördel på fem minuter. Ändå...

- Jag efterlyste mål av Dauda och T Eriksson innan match. Det fick jag.
- Jag prisade att Sobralense var tillbaka från sin avstängning. Han var bra och stod bland annat för passningen fram till 1-0.
- Jag bad om Arajuuri i mittförsvaret istället för Lindberg. Det fick jag inte och hur det gick vet vi ju nu.
- Jag bad om Berisha mellan stolparna. Det fick jag inte. Det var synd det.
- Jag bad Nanne hålla sig på rätt sida kritstrecken. Det gjorde han.
- Vad jag tycker om Nouris nya roll som anfallare? Det vet jag inte än. Men att Mattias Johansson fick chansen som högerback det gillar jag.

Tro´t eller ej men jag bär ändå en positiv känsla inombords trots förlusten. Bara det att andra än Santos kliver fram och gör mål var bra. Att sedan försvaret fortsatt läcker är mindre bra. Men idag fungerade i alla fall två av tre lagdelar. Nu blir det till att gnugga försvarsspel inför nästa match mot topplaget Mjällby. Att Mjällby redan har en duktig försvarare i "Bagarn" Rosengren det visste vi. Men att de kommer att åka på sin andra förlust i åretas allsvenska nu på torsdag det vet de inte... än.

Ett sammandrag med rörliga bilder från matchen mot Malmö FF hittar ni HÄR.

/Redaktören

Inga kommentarer: