onsdag 14 april 2010

Det var väldand #61

... Högsta domstolen (HD) avslår den allsvenske fotbollsspelaren Yannick Bapupas begäran om överprövning av en våldtäktsdom på två års fängelse, skriver Gefle Dagblad på nätet. Bapupa har kontrakt med Kalmar FF som inte velat säga något om hans framtid i klubben, innan domen vunnit laga kraft.
Skönt!
-------------------------------------------------------------------

... sitter och ringer diciplinnämnden så telefonen glöder angående Nanne och Olas eventuella avstängningar efter att de joggat in på planen i sin jakt på domare Martin Ingvarsson efter 2-2 mot Elfsborg. Inget svar än. Men jag ger inte upp.
-------------------------------------------------------------------

... - Vad ska jag göra där, sa lilla frun efter att jag berättat att vi ska på KFFs 100-årsfest tillsammans den 5 juni.
- Ha sköj, sa jag.
-------------------------------------------------------------------

... "Jael börjar fungera bättre" läser jag i barrans nätupplaga. Jaha, tänker jag och läser sedan att Jael minsann sket i styrketräningen rätt nyligen.
-------------------------------------------------------------------

Satt på Gamla Ullevi här om dagen och såg en sketmatch mellan IFK Göteborg och BP. Samtidigt kunde jag inte låta bli att bli grymt avundsjuk på deras ingångsallsång och sköna stämning på arenan. När ska det bli så här på Kalmar FFs matcher???

/Redaktören

2 kommentarer:

Pålle sa...

http://www.kalmarff.se/news/bestraffningsarende

Redaktören sa...

Vi tackar Pålle för det!
Anser väl själv att där kom KFF undan ganska lindrigt. Samtidigt hade en avstängning känt alldeles för hårt.