tisdag 6 april 2010

Inför Åtvidaberg - Kalmar FF

Precis som jag skrev igår så har jag oerhört svårt att inte se att Kalmar FF ikväll tar sin första trepoängare. Ska den komma så ska den komma nu mot bottenlaget Åtvidaberg. Inte ens Andreas Thomsson och Bosse Johansson kan ändra på det.

Om det ska bli 3 poäng någon gång under den här säsongen så ska den komma nu eller i hemmamatchen mot Åtvid senare i år. Extra intressant blir det förstås att se Santos möte med sina gamla lagkamrater. Han har själv sagt att han inte komer att jubla. Men nog komer han att visa sin glädje på något vis tror jag. Klart är i alla fall att Santos måste lyckas där framme med tanke på att han så här långt är KFFs ende målskytt i årets allsvenska.

Borta är Sobralense som är avstängd. Givetvis ett hårt avbräck, men det här ska KFF klara av utan Sobra på banan. Nu lär unge Israelsson ta Sobras plats på miten. Hoppas att Nanne har så mycket is i magen att han även låter unge Arajuuri spela från start. I så fall bredvid Tobbe C. I mål har jag inget emot i fall Berisha står istälet för Wastå. Dags att våga prova något nytt längst bak.

Men det viktigaste har jag sparat til sist. Kalmar FFs aggressivitet måste upp både ett och två snäpp över hela banan om det ska bli en trepoängare ikväll. För det ska det väl bli? Någon där emot?

Redaktörens startelva:
Etrit Berisha
Emin Nouri, Tobias Carlsson, Paulus Arajuuri, Stefan Larsson
Tobias Eriksson, Henrik Rydström, Erik Israelsson
Daniel Mendes, Ricardo Santos, Abiola Dauda

Redaktörens tips: 0-3

/Redaktören

2 kommentarer:

Owe sa...

Nu hoppas vi på av vi är aggresiva och visar att vi i är fokuserade från första stund till sista andetaget.

Om du nu varit i Sälen och kanske du är kvar i Sälens backac kanske du har varit Tandådalens backar för kolla upp varm mjölkchoklad i Pulsen's vattenhål tänk att få åka i opistad ny snö i en mjuk och skön skidbacke samtidtigt få tänka på rödvitt.

Nu håller vi tummarna ikväll.

Jag tycker att ditt lag är alldeles utmärkt när vi nu inte Sobra som firat sin lilla dotter's födelsedag med ett jättefint kalas tillsammans med sin familj och alla vänner.

Jag säger välkommen tillbaka nästa match till Daniel Sobralense.

Redaktören sa...

Jag är kvar Owe och tar ditt lilla tips till mig. Nu blir det till att förlita sig till Radiosporten för någon Canal+ finns det då inte i stugan.