söndag 18 april 2010

Stå upp för ditt lag på rätt sätt


Det ska vara tryck när Kalmar FF spelar.

Läser i olika tidningar att IFK Göteborgs och AIKs supportrar marcherar till träningarna i upprorstillstånd över de uteblivna resultaten. Blir orolig fast ändå glad när jag inser att Kalmar FFs supportrar inte gör det samma. För bättre hjälpa än stjälpa tycker jag.

IFKs supportrar buade varje gång laget slog en lång passning på träningen och sjöng Ted Gärdestads gamla låt "Satellit" varje gång någon sköt över målet.
AIKs supportrar ville ha till ett samtal med tränare, Mikael Stahre, och fick det. Samma upptränande har inträffat tidigare i solnaklubben. Jag minns från min tid i Stockholm då först Stuart Baxter och sedan Olle Nordin fick ta "kvartssamtal" men fansen utanför Råsunda. Inget de båda tränarna mådde särskilt gott av.

Hoppas innerligt att KFFs supportrar håller sig borta från dylika tilltag och istället stöttar sitt lag i den motvind som nu blåser snålare än någonsin in över Kalmarsund. Som vanligt så kommer väl Fredriksskans att fyllas av skrålande AIK-supportrar på måndag när det är dags för avspark kl 19.00. Den här gången hoppas jag innerligt att KFFs supportrar kan stå upp för sitt lag och verkligen samla ihop en riktigt stor klack som kan ljuda ut över planen hela 90 minuter.

Dessvärre ser jag på Kalmar FFs hemsida att bara knappa 3300 biljetter är sålda till matchen i skrivande stund. Detta trots att väderprognosen talar om solchanser och 7 -8 grader varmt över Fredriksskans klockan 19.00 måndag kväll.

Jag ser gärna att det blir en riktig kamp ute på planen mellan Kalmar FF och AIK. Jag ser gärna att Kalmar FF kommer upp i maximal adrenalinpump, inte ger en tum till gästerna från Solna och verkligen visar kampvilja ute på planen.

Här är truppen mot AIK:
1. Petter Wastå
4. Marcus Lindberg
5. Tobias Carlsson
6. Paulus Arajuuri
8. Henrik Rydström
9. Stefan Larsson
10. Daryl Smylie
11. Abiola Dauda
12. Daniel Sobralense
14. Stefan Ålander
17. Daniel Mendes
19. Ricardo Santos
20. Erik Israelsson
23. Mattias Johansson
25. Tobias Eriksson
26. Emin Nouri
28. Marcel Sacramento
99. Etrit Berisha

Kör på på läktaren Röda bröder!

/Redaktören

Inga kommentarer: