lördag 10 januari 2009

Nu är glada julen slut slut slut...

En glad man och hans plastgran.

...å granen har redaktören kastat ut ut ut. Helt enkelt för att jag inte orkade se det eländiga plaststycket mer.

Nja, snarare var det så att jag packade ner granen och slängde ljusslingan som hade gjort sitt. Det sägs förresten att plastgran är mer miljövänligt än naturgran. Kan det verkligen vara så? Teorin är tydligen den att man slipper nerskövlingen av granar i skogen varje år som sedan ändå bara slängs utanför husknuten och ligger där och skräpar. Ja, ja...

Samtidigt säger tydligen ett festligt institut följande:
"Institutet för vatten– och luftvård i Sverige har gjort en livscykelanalys för båda grantyperna. Den levande granen var fem gånger så miljövänlig, bl.a. för att plastgranen slukar energi både vid tillverkningen och transporten. Den är nämligen oftast tillverkad i Asien". Ja, ja...

Satt på innebandy tidigare under dagen och kom på mig själv att befinna mig i samma situation som när min pastorspappa predikade för länge på gudstjänsterna när jag var barn. Jag kopplade bort allt och liksom drömde mig bort. Vill ändå minnas att jag sa att Pixbo vann med 6-0 ut i radion... Kan det verkligen stämma? Ja, ja...

Tankarna drog också iväg mot söndagens toppmöte i Premier League mellan Man Utd och Chelsea. Historiskt ser det ut så här genom åren. United har 9 segrar, spelat oavgjort 14 gånger samt förlorat 10 gånger på de senaste 33 mötena lagen emellan högsta ligan. Chelsea har dock gjort fler mål: 43 mot 40. Totalt sett har ändå Man U flest segrar. De tio senaste mötena har slutat i 4 oavgjorda, 3 Unitedsegrar och 3 Chelseasegrar. Den senaste matchen slutade 1-1 på ett fullsatt Stamford Bridge efter att Salomon Kalou kvitterat gästernas ledning i slutet på andra halvlek.

Jämt värre med andra ord. United behöver verkligen segern för att närma sig den ytterst toppen. Och efter plumpen mot Derby i cupen i veckan så lär det vara hungriga röda vargar som springer ut på Old Traffords gröna matta.


Dröm eller verklighet?

Ett tag, där på läktaren i Wallenstamshallen i Mölnlycke, drömde jag att jag var på Old Trafford och stod framför Premierleaguepokalen och laddade inför matchen på plats.

Jo, det var korrekt... Pixbos damer slog Engelholm med 6-0.


/Redaktören



Inga kommentarer: