söndag 12 juli 2009

Ett skönt SM

SM-silver till Lollo och Gloi.

Redaktören tillbringade gårdagen på underbara Strömsholm för att bevaka SM för islandshästar. En tävling där min ridlärare Louise "Lollo" Löfgren lyckades med bragden att ta silver i klassen fyrgång.

Grattis Lollo säger Redaktören och bugar inför en närapå perfekt ritt. Faktum var att Lollo ledde tävlingen inför den avslutande ökande tölten. Alltså när ryttaren öker tempot i islandshästens speciella gångart tölt. En imponerande uppvisning av stall Raudhettas egna superproffs.
- Jag har aldrig ridit så bra förut, var hennes spontana kommentar efteråt.

En liten detalj till i kråksången under SM var det mottagande jag och min fotograf fick i samband med tävlingarna. Har väl aldrig varit med om maken till uppbackning och service när jag varit ute och jobbat. Allt serverat på silverfat av de båda pressvärdinnorna Anna och Monica som hängde på hela dagen och hjälpte oss med precis allt. Tänk om hälften av den servicen fanns på andra idrotter (läs fotboll). Då skulle man ju till och med känna sig välkommen ibland som journalist ;) Maken till lättjobbat mästerskap har jag aldrig varit med om.

Ps. Undrar om det var tack vare min Michael Jacksom musikmix som Lollo tog det där silvret ;)

/Redaktören

Inga kommentarer: