söndag 26 juli 2009

Skåneresan

Skrällen på Vångavallen.

Redaktören drog till skåne för att först bevaka Golf i Barsebäck och sedan ta sig till Vångavallen i Trelleborg för att se dagens skräll. Trelleborg-IFK Göteborg 2-1.

Tack Trelleborg för det. Det innebär att Kalmar FF nu ligger fyra i Allsvenskan efter 16 spelade omgångar. Trist att inte DIF lyckades hålla undan för Elfsborg. Seger där för stockholmarna och KFF hade varit trea i tabellen.

Nu återstår bara att hoppas på en AIK-förlust så vi får behålla den där fjärdeplatsen och definitivt vara med der allsvenska racet framöver.

/Redaktören

2 kommentarer:

Owe sa...

Hej Redaktören.

Jaså du besökte mitt älskade SAS
Masters i Barsebäck.

Som jag egentligen kallar mitt älskade Scandinaiven Masters i Barsebäck.

Jag vill att denna tävling alltid skall beläggas till Barsebäck men nu skall den tydligen läggas i Bro Hof Slott blir värd för SAS Masters 2010 - 2017.

Jag älskar att gå alla skogshålen även sitta vid 8:e hålet för att inte tala om seeside hålen 9,10,11
och 12,13,15,16,17,18

Järavallen naturreservat inger frisk luft och frihet.

Jag har varit säkert 3 - 5 år jag glömmer aldrig när Jocke Haeggman vann.

Ja vi får verkligen tacka TFF som via en mycket stark laginsats som trots allt aldrig gav upp tanken på seger.

Ett stort tack till Trelleborgs FF för den jättestarka laginsats.

Det var lite synd att Djurgården inte kunde hänga 10 - 13 min till.

Vi fortsätter att hoppas på det bästa.

Redaktören sa...

Så du är golfspelare också din gamle räv :)
Jodå, det var fint på Barsebäck. Men lite trist att inte få filma på banan. Det satte ViaSat stopp för. Så det blev till att sitta i en buss och titta :(

Tacka TFF
Synd DIF
Ja, det är väl kontentan av gårdagens fotbollsmatcher.