fredag 17 juli 2009

Semifinal för Kalmar FF i Gothia Cup

Om det gick tungt för A-laget mot ungerska Debrecen så går det desto bättre för KFFs 17-åringar i ungdomsturneringen Gothia Cup. Idag väntar nämligen semifinal på Gamla Ullevi mot klassiska Wolverhampton Wanderers kl 20:50.

Kalmars ungdommar har varit lite av ett skrällgängäng i turneringen även om en del visste om lagets kapacitet redan innan. Men 17-åringarna har imponerat stort under veckan och visat upp ett otroligt fint spel. Stegvis har laget bara spelat bättre och bättre och ser riktigt vassa ut inför semin. Ungefär som sina större röda bröder i Allsvenskan just nu. Igår blev det seger i kvartsfinalen mot Paris FC med klara 3-0.

Alexander Petterson är den spelare som lyst mest i Kalmar under veckan. Fem mål har det blivit så här långt för unge Pettersson och det leder han skytteligan på. Det finns att ta av från de undre leden för Nanne och Co med andra ord. Det är inte bara IFK Göteborg som kan konsten att producera fina fotbollsspelare.

Wolves är dock ett mycket meriterat motstånd och är favoriter i den här klassen till slutsegern. Bl a slog de ut Elfsborg i kvarten med 4-2. Inget som skrämmer Kalmar FF... hoppas jag ;)

Match: Kalmar FF - Wolverhampton Wanderers
Plats: Galma Ullevi, Göteborg
Tid: 20:50

/Redaktören

3 kommentarer:

Owe sa...

Jag tror att FF matchen börjar kl 20:50

Semifinal i

19:30 Boys 17
A-Playoff Gamla Ullevi
Cruzeiro EC - Helsingborgs IF

20:50 Boys 17
A-Playoff Gamla Ullevi Wolverhampton Wanderers FC
-
Kalmar FF

Grundskälet till alla Kalmar FF vinster är lagarbete och lagmaskinen.

Enligt mig har försvaret varit mycket starka med ett extra plus till Rasmus Sjöstedt.

På mittfältet gör alltid Daniel Ahonen och Oskar Cardmo Drott som har haft en fri roll i varje i vissa matcher.

Alexander Pettersson på topp är målfarlig.

Jag tror att Kalmar FF slå Wolves i kväll.

Imorgon tror jag på Helsingborg som finalmotståndare.

Jag tror att Kalmar FF kan gå hela vägen.

Båda semifinalerna sänds på Viasat Fotboll

OBS det är enbart Kalmar FF som har vunnt alla sina gruppmatcher och kvartsfinal utan förlängning.

Redaktören sa...

Jag ändrade just det. Såg att KFF spelade den sena matchen ;)
Bra att du är på hugget Owe :)

Owe sa...

Hej Redaktören

Det är lugnt.

Jag måste korrigera mig själv

det finns inte förlängning i Gothiacup utan det blir avgörande direkt genom straffar vid oavgjort, detta hände i kvartsfinalen mellan Brommapojkarna - Helsingborgs IF 5 - 6

I ledarstaben för HIF finns Jesper Jansson

Nu hoppas vi på att vi får spännande matcher i till att börja med i semifinalerna.