fredag 10 juli 2009

Inför Kalmar-Djurgården


Blir det jubel även denna gång
mot DIF?

Djurgården kommer till Fredriksskans i morgon (lördag) utan en enda vinst på bortaplan i år. Så varför skulle den trenden brytas mot Kalmar?

Inte mycket tyder på det hur jag än vänder och vrider på all tänkbar statistik- och formtabeller. Förra året vann KFF med hela 5-1 mot järnkaminerna och slår man ut det hela på de senaste 8 mötena lagen emellan i Kalmar så slutar det 3 segrar för KFF, 3 segrar för DIF och 2 oavgjorda. Notera då att Kalamr vunnit de 2 senaste mötena hemma.

Nä, DIF är ett lag i kris, trots ny tränare och allt, som bara har Gais och Örgryte bakom sig i tabellen. Mattias Jonsson kommer tillbaka från skada och Sjölund är ju bra men... nä, med tanke på det som Kalmar FF gjorde i Malmö mot Malmö senast så ska det här gå vägen. Känner mig väldigt positiv inför matchen. Lägg därtill en Rasmus Elm i storform så förstår ni vad jag försöker säga.

Allt talar för Kalmar och allt kommer också att gå Kalmars väg i morgon eftermiddag. Ska bli väldans spännande att se vad nyförvärvet Stefan Ålander kan göra i mittförsvaret. Intrycken från träningarna han delatgit i tyder ju på att han får chansen från start.

Redaktörens tips: 3-0

/Redaktören

3 kommentarer:

Luntmakaren sa...

Eftersom bollen är rund kan allting hända.
Om jag inte missminner mig så har det de allra senaste åren blivit flera överraskande resultat på Fredriksskans. DIF är nog sugna på revansch sen förra besöket.

Träffade f.ö. en person i går som tyckte att Kalmar hade den vackraste bollplanen...

Redaktören sa...

Den personen ska hyllas :) Även om ändamålet att spela boll på Fredriksskans är lite visset så är omgivningen och läget fantastiskt. Var på Strandvallen i Mjällby här om sistens. En arena som kan mäta sig med F-skans vad gäller de bitarna.

Owe sa...

Jag tror att DIF önskar fortsätta med att de lyckades vända trenden.

Samtidogt hoppas och tror jag att vi med rätt inställning kan fortsätta på den inslagna vägen att göra sig spelbara för varandra samt att fortsätta at ta avslut gärna med ett tllslag vilket försvårar för motståndarna.

Redaktören och Luntmakaren ni är båda fina genuina supportrar.

Jag hoppas på 2 - 1 någon av de 3 D:n kanske lyckas göra målen för KFF det viktigaste är att hjälpa varandra till vinst.