torsdag 27 augusti 2009

Bara formalia kvar


Bara ett besök hos doktorn kvar nu för Rasmus innan
proffsäventyret börjar.

Jaha, då var det bara läkarundersökningen kvar för Rasmus innan han skriver på för AZ Alkmaar. Det återstår egentligen bara två frågor.

1. Kommer han att spela mot Hammarby på söndag?
2. Vad blir prislappen på Super-Rasmus tillslut?

Jag kan inte låta bli att ändå tycka att det är ett lite småfegt val av Rasmus som har så otroligt mycket fotboll i sig. Ok då, 1 säsong i Holland sedan måste det bli en flytt till en bättre liga. Fast va sjutton... Rasmus är som han är och vet givetvis bäst vad som bäst för honom själv. Så lycka till grabben och välkommen hem till Kalmar FF när väl andan faller på.

Fäller en tår och konstaterar att vi tvingas fortsätta leva i en serie som egentligen inte betyder ett smack... för spelarna som spelar där :(
Bättre dra än illa tjäna.

/Redaktören

5 kommentarer:

Owe sa...

Instämmer helt.

Den riktiga förenings/klubbkänslan har varit försvunnen i säkert 50 år.

Det kanske finns ett fåtal som har kvar den känslan bl.a. H Rydström.

Det är kö för läkarundersökning hos AZ.

Celso Ortiz

http://www.az.nl/index.php?id=27&newsid=235281&folderid=222

Redaktören sa...

Med tanke på det jag läser om flykten från svensk fotboll osv så känner jag att jag behöver en läkarundersökning själv snart.

Jag dööör av tristess över det som finns kvar i svensk fotboll. Eller rättare sagt svensk fotboll dööör med tanke på det som finns kvar... Du fattar va???

Owe sa...

Om jag fattar ?

Det finns inga tvivel om det.

Jag är inte så säker på att spelarna blir lyckligare för att de går till Holland, Tyskland, Italien, Englamd, Skottland m.m.

Jag tror inte att de blir lyckligare för att de 5 - 500 miljoner.

Det kanske är så att genom erfarenhet skapar man sig kunskap för att kanske ta klokare beslut vad som är viktigt i livet.

Vem vet ?

Det finns ett fåtal som har genuin klubbkänsla Wayne Rooney M United, John Terry Chelsea,
Jamie Carragher, Steven Gerrard Liverpool,
Messi Barcelona, Henrik Rydström Kalmar FF, Fredrik Lundgren Gais m.fl.

Anonym sa...

Det är ju helt och hållet Rasmus fråga från början till slut. Men nog är det något fel när han inte vill ta sig an en större utmaning med kapacitet han har.
JM

Owe sa...

Jag får säga grattis till Rasmus det viktiga är att Rasmus trivs i sin nya miljö.

Samtidigt kan vi nog konstatera att Rasmus tjänade vad han var värd i Kalmar FF.

En fin intervju på AZ hemsida.

Mycket proffsigt framträdande av Rasmus Elm.

Lycka till Rasmus Elm.