onsdag 5 augusti 2009

Vind i seglen

Äntligen på väg mot land efter 7 timmar till sjöss.

Det var något som svenskbåten med Fredrik Lööf och Johan Tillberg saknade den här dagen i Varberg. Ner från en totalt andra plats till placering nummer sex.

Å inte gick det särdeles mycket bättre för Redaktören som efter 3 timmar ombord på en följebåt blev sjösjuk.
- Vad är det med dig, sa kapten Peter som styrde skutan.
- Mår lite illa så där, fick jag ur mig och längtade till land.
Problemet var bara att det var 4 timmar kvar i båten.

Nåväl, en macka senare och raklång på däck så gick det ändå över en smula och jag genomled hela seglatten. Synd sedan bara att svenskarna var så besvikna över dagens resultat att de drog hem till sitt hotell. Men, efter lite journalistiskt grävande så fick vi ut dem på gårdsplanen och fick ställa våra frågor.

En festlig dag... om än lite yr ;)

/Redaktören

2 kommentarer:

Owe sa...

Du är duktig som ändå fixade det.
Jag tycker de borde fixa bättre starter.

Jag hoppas att du höll värmen ute på havets vågor.

Samt att du kväll har du närmare hem om du inte skall stanna i Varberg inatt.

Redaktören sa...

Nädå, jag är hemma och ha redan börjat uppladdningen inför BK Häcken-Gais i kväll.
Kan bli en rätt festlig historia tror jag.
Häcken får väl gälla som favorit.